SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Jury: Katrien Bottez (Duval Guillaume), Titanium & Integrated Lions

Zaterdag 21 Juni 2014


Inside the Jury: Katrien Bottez (Duval Guillaume), Titanium & Integrated Lions
Katrien Bottez, executive creative director van Duval Guillaume, zetelde in de jury van de prestigieuze Titanium & Integrated Lions. Een competitie die onze landgenoten evenmin toelachte, maar naar verluidt hoeven we ons nergens voor te schamen…

Hoe is je jury verlopen?
In het Cannes reglement wordt titanium omschreven als 'baanbrekende ideeën die spraakmakend zijn en de nieuwe richting aanduiden in onze industrie'. Een verantwoordelijke taak dus om deze selectie te maken. We hebben nogal wat tijd gespendeerd aan wat nu eigenlijk het verschil is tussen de nieuwe categorie Innovation en Titanium. Wij hebben het zo gedefinieerd dat Innovation sowieso technologische innovatie inhoudt, maar eigenlijk hoeft deze nog niet meteen aan een merk of een campagne gelinkt te zijn. Bij Titanium is die link met een merk er wel. Technologie kan binnen deze categorie een belangrijke rol spelen maar het hoeft niet per se. Ik vond dat Prasoon het tijdens de uitreiking heel mooi samenvatte in volgende quote: “Whatever pushes boundaries can win titanium.” Als je de shortlist bekijkt, dan zie je dat het werk zeer divers is en dat dat gaat van ongelooflijke technologische hoogstandjes tot een simpele sticker.
Dat laatste was het core-idea van de campagne 'share my dabba'. Een simpele sticker maar die wel een volledig sociaal systeem heeft veranderd en nu nog altijd werking is trouwens.
Een ander punt waarover lang is gediscussieerd is het loskoppelen van Titanium en Integrated. Dat zijn uiteindelijk toch twee heel verschillende dingen. Tot nu toe was er een gemeenschappelijke shortlist. Dat hebben we kunnen veranderen. Het is het eerste jaar dat er een aparte shortlist was voor Titanium en voor Integrated. Of ik moet het eigenlijk een 'honourlist' noemen. Prasoon stond erop om die benaming te geven omdat het niveau zo hoog is in deze categorie en een nominatie halen  al heel erg straf is.
 
Hoe werden de Belgische entries ervaren?
Over de Belgische inzendingen kan ik kort zijn: dat was zeker geen slecht werk. Integendeel. Maar het was dit jaar niet van zo'n niveau dat het binnen deze categorie kwam bovendrijven. Binnen Titanium is er ook geen brons, zilver of goud uit te delen. Dat maakt dat iedereen redelijk snel gefocust is op de allerbeste inzendingen.
 
Had je favorieten?
Toen ik vertrok naar Cannes had ik een idee wat zeker bij de winnaars zou kunnen zitten. Een case die ik fantastisch vind, is Sweetie; groot was mijn verbazing toen ik merkte dat dit werk niet eens was ingeschreven. Blijkbaar waren ze dit vergeten. Heel jammer. Ik was dan ook heel blij dat onze jury ook 'de Grand Prix for Good' mocht kiezen. Sweetie was los de winnaar. Verder vind ik 'Senna' van Honda ook fantastisch. Echt een voorbeeld van technologie die ook emotie losmaakt. En een merk die erin slaagt de claim die  ze nu al een aantal jaren gebruiken 'the power of dreams' op een heel vernieuwende manier in te vullen.
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2014

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier