SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Jury: Katrien Bottez (Duval Guillaume), Titanium & Integrated Lions

Zaterdag 21 Juni 2014


Inside the Jury: Katrien Bottez (Duval Guillaume), Titanium & Integrated Lions
Katrien Bottez, executive creative director van Duval Guillaume, zetelde in de jury van de prestigieuze Titanium & Integrated Lions. Een competitie die onze landgenoten evenmin toelachte, maar naar verluidt hoeven we ons nergens voor te schamen…

Hoe is je jury verlopen?
In het Cannes reglement wordt titanium omschreven als 'baanbrekende ideeën die spraakmakend zijn en de nieuwe richting aanduiden in onze industrie'. Een verantwoordelijke taak dus om deze selectie te maken. We hebben nogal wat tijd gespendeerd aan wat nu eigenlijk het verschil is tussen de nieuwe categorie Innovation en Titanium. Wij hebben het zo gedefinieerd dat Innovation sowieso technologische innovatie inhoudt, maar eigenlijk hoeft deze nog niet meteen aan een merk of een campagne gelinkt te zijn. Bij Titanium is die link met een merk er wel. Technologie kan binnen deze categorie een belangrijke rol spelen maar het hoeft niet per se. Ik vond dat Prasoon het tijdens de uitreiking heel mooi samenvatte in volgende quote: “Whatever pushes boundaries can win titanium.” Als je de shortlist bekijkt, dan zie je dat het werk zeer divers is en dat dat gaat van ongelooflijke technologische hoogstandjes tot een simpele sticker.
Dat laatste was het core-idea van de campagne 'share my dabba'. Een simpele sticker maar die wel een volledig sociaal systeem heeft veranderd en nu nog altijd werking is trouwens.
Een ander punt waarover lang is gediscussieerd is het loskoppelen van Titanium en Integrated. Dat zijn uiteindelijk toch twee heel verschillende dingen. Tot nu toe was er een gemeenschappelijke shortlist. Dat hebben we kunnen veranderen. Het is het eerste jaar dat er een aparte shortlist was voor Titanium en voor Integrated. Of ik moet het eigenlijk een 'honourlist' noemen. Prasoon stond erop om die benaming te geven omdat het niveau zo hoog is in deze categorie en een nominatie halen  al heel erg straf is.
 
Hoe werden de Belgische entries ervaren?
Over de Belgische inzendingen kan ik kort zijn: dat was zeker geen slecht werk. Integendeel. Maar het was dit jaar niet van zo'n niveau dat het binnen deze categorie kwam bovendrijven. Binnen Titanium is er ook geen brons, zilver of goud uit te delen. Dat maakt dat iedereen redelijk snel gefocust is op de allerbeste inzendingen.
 
Had je favorieten?
Toen ik vertrok naar Cannes had ik een idee wat zeker bij de winnaars zou kunnen zitten. Een case die ik fantastisch vind, is Sweetie; groot was mijn verbazing toen ik merkte dat dit werk niet eens was ingeschreven. Blijkbaar waren ze dit vergeten. Heel jammer. Ik was dan ook heel blij dat onze jury ook 'de Grand Prix for Good' mocht kiezen. Sweetie was los de winnaar. Verder vind ik 'Senna' van Honda ook fantastisch. Echt een voorbeeld van technologie die ook emotie losmaakt. En een merk die erin slaagt de claim die  ze nu al een aantal jaren gebruiken 'the power of dreams' op een heel vernieuwende manier in te vullen.
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2014






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier