SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Film Lions Shortlist Screening: waar is iedereen?

Zaterdag 21 Juni 2014


Film Lions Shortlist Screening: waar is iedereen?
Als we vijf jaar geleden zouden geschreven hebben dat de projectie van de shortlist Film tegen 2014 verbannen zou worden naar een paar kleine zaaltjes en dat er om 9 uur maar een paar tientallen liefhebbers aanwezig zouden zijn voor het begin van de voorstelling, dan zou niemand dat geloofd hebben. Waar is de menigte naartoe die vanaf het ochtendgloren stond aan te schuiven om een plaatsje te bemachtigen in het grote auditorium voor wat in die tijd beschouwd werd als het belangrijkste evenement van het Festival? Waarom is er zo weinig interesse voor het medium dat nog altijd met grote voorsprong het belangrijkst is inzake aankoop van reclameruimte? Plus de gratis zichtbaarheid die nogal wat adverteerders genieten via de virale verspreiding van hun spots op het web? Zijn het de omstandigheden waarin de projectie plaatsvindt (matig geluid, kleine zalen waar het licht aanblijft, de eindeloze lijst credits bij elke spot die haast meer plaats inneemt dan de spot zelf)? Komt het door de kwaliteit van de gemiddelde spot, waarbij er slechts weinig opvallen? Ligt het aan de politiek correcte toon, de overdosis positieve en haast stroperige boodschappen? Speelt het ongelooflijke aantal conferenties en workshops die tijdens de voorstelling plaatsvinden? Of is het internet, waardoor we alles kunnen zien, liken, delen en becommentariëren de schuldige? Wellicht is er meer dan een reden, maar het is toch jammer dat wat ooit de ziel van de Cannes Lions was nu compleet door de festivalgangers genegeerd wordt.
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2014

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier