SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Film Lions Shortlist Screening: waar is iedereen?

Zaterdag 21 Juni 2014


Film Lions Shortlist Screening: waar is iedereen?
Als we vijf jaar geleden zouden geschreven hebben dat de projectie van de shortlist Film tegen 2014 verbannen zou worden naar een paar kleine zaaltjes en dat er om 9 uur maar een paar tientallen liefhebbers aanwezig zouden zijn voor het begin van de voorstelling, dan zou niemand dat geloofd hebben. Waar is de menigte naartoe die vanaf het ochtendgloren stond aan te schuiven om een plaatsje te bemachtigen in het grote auditorium voor wat in die tijd beschouwd werd als het belangrijkste evenement van het Festival? Waarom is er zo weinig interesse voor het medium dat nog altijd met grote voorsprong het belangrijkst is inzake aankoop van reclameruimte? Plus de gratis zichtbaarheid die nogal wat adverteerders genieten via de virale verspreiding van hun spots op het web? Zijn het de omstandigheden waarin de projectie plaatsvindt (matig geluid, kleine zalen waar het licht aanblijft, de eindeloze lijst credits bij elke spot die haast meer plaats inneemt dan de spot zelf)? Komt het door de kwaliteit van de gemiddelde spot, waarbij er slechts weinig opvallen? Ligt het aan de politiek correcte toon, de overdosis positieve en haast stroperige boodschappen? Speelt het ongelooflijke aantal conferenties en workshops die tijdens de voorstelling plaatsvinden? Of is het internet, waardoor we alles kunnen zien, liken, delen en becommentariëren de schuldige? Wellicht is er meer dan een reden, maar het is toch jammer dat wat ooit de ziel van de Cannes Lions was nu compleet door de festivalgangers genegeerd wordt.
 

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / CANNES LIONS 2014

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier