SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Film Lions Shortlist Screening: waar is iedereen?

Zaterdag 21 Juni 2014


Film Lions Shortlist Screening: waar is iedereen?
Als we vijf jaar geleden zouden geschreven hebben dat de projectie van de shortlist Film tegen 2014 verbannen zou worden naar een paar kleine zaaltjes en dat er om 9 uur maar een paar tientallen liefhebbers aanwezig zouden zijn voor het begin van de voorstelling, dan zou niemand dat geloofd hebben. Waar is de menigte naartoe die vanaf het ochtendgloren stond aan te schuiven om een plaatsje te bemachtigen in het grote auditorium voor wat in die tijd beschouwd werd als het belangrijkste evenement van het Festival? Waarom is er zo weinig interesse voor het medium dat nog altijd met grote voorsprong het belangrijkst is inzake aankoop van reclameruimte? Plus de gratis zichtbaarheid die nogal wat adverteerders genieten via de virale verspreiding van hun spots op het web? Zijn het de omstandigheden waarin de projectie plaatsvindt (matig geluid, kleine zalen waar het licht aanblijft, de eindeloze lijst credits bij elke spot die haast meer plaats inneemt dan de spot zelf)? Komt het door de kwaliteit van de gemiddelde spot, waarbij er slechts weinig opvallen? Ligt het aan de politiek correcte toon, de overdosis positieve en haast stroperige boodschappen? Speelt het ongelooflijke aantal conferenties en workshops die tijdens de voorstelling plaatsvinden? Of is het internet, waardoor we alles kunnen zien, liken, delen en becommentariëren de schuldige? Wellicht is er meer dan een reden, maar het is toch jammer dat wat ooit de ziel van de Cannes Lions was nu compleet door de festivalgangers genegeerd wordt.
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2014

JOBS


INTERVIEW

Karolien Vanhelden (THoM):

Karolien Vanhelden (THoM): "Het is niet meer mobile first, maar machine learning first."



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier