SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Croisette Pitch: Seb De Roover & Sam De Win (Ogilvy)

Vrijdag 20 Juni 2014


Croisette Pitch: Seb De Roover & Sam De Win (Ogilvy)
Elke dag, onderweg naar of van het Palais des Festivals, lopen we landgenoten en bekenden tegen het lijf. Een uitstekende gelegenheid voor een kort en snedig interview: 10 vaste vragen over verwachtingen, verlangens, herinneringen en voorspellingen. Vandaag kruisten Seb De Roover en Sam De Win (Ogilvy) ons pad.

Hoeveel edities van de Cannes Lions heb je al meegemaakt?
Seb: “De vierde”, Sam: “Voor mij het dubbele.”

Wat is jouw meest memorabele Cannes-ervaring?
Vorig jaar! We waren net gestart en konden meteen een zilveren Leeuw in ontvangst nemen voor onze Alzheimer Liga-case. En ooit ontmoetten we hier een tachtigjarige creatief met de dynamiek van een jonge dertiger die lang geleden de “Hilltop” tv-spot voor Coca-Cola  had gemaakt: “I’d like to buy the world a Coke”. Een onvergetelijke ontmoeting!

Waarom ben je dit jaar van de partij?
Omdat het zo hoort. Om te netwerken, en om boordevol goesting naar huis te gaan.

Wat verwacht je van deze editie?
Dat ze ons, Belgen, terug met beide benen op de grond zet. Zo makkelijk is het dus echt niet om een Leeuw te winnen. Vorige twee jaren leek dat enkel maar zo.

Wie hoop je hier te ontmoeten of te zien?
Sam: “Ik heb David Hasselhoff helaas gemist.” Seb: “We hebben straks een Ogilvy–event. Ik wil onze Britse collega’s feliciteren met hun Grand Prix voor Briitish Airways Magic Billboards!”

Wat maakt dit festival bijzonder voor jou?
De sfeer. En het groepsgevoel van de Belgen. Hier telt het gezamenlijke resultaat.

Wat zou je aan de Cannes Lions veranderen indien jij het organiseerde?
We zouden zorgen dat de app beter werkt. En dat je meer krijgt voor dat gigantische bedrag dat je moet neertellen voor je badge. Zo kan je bijvoorbeeld het werk maar een beperkte tijd bekijken na het festival, tenzij je extra dokt. We zouden ook de volgorde van de uitreikingen omdraaien, want Cyber en Direct hebben bijvoorbeeld de voorbije jaren enorm aan belang gewonnen.

Wat is jouw top 5 van all time favoriete advertenties, spots of campagnes?
“Dumb ways to die” blijft een schitterende case. Verder denken we spontaan aan Direct TV en Real Men of Genius voor Bud op de radio. En aan de beercampagne van Tipp-Ex, omdat YouTube hiermee volledig opnieuw werd uitgevonden. Tot slot: de schitterende copycampagne voor SwissLife. (nvdr: Bijivoorbeeld: “I never want children are great.”)

Hoeveel Leeuwen staan er op jouw schouw te pronken?
Die van vorig jaar. Hij wordt gekoesterd. We moeten hem dringend opblinken, want hij begint op een bronzen te lijken.

Wat is jouw pronostiek voor de Belgen, dit jaar in Cannes? 
 Acht of negen.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2014

JOBS




INTERVIEW

Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson (Type A Communications)

Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson (Type A Communications)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier