SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Close Encounters in the Bunker: Sarah Jessica Parker

Woensdag 18 Juni 2014


Close Encounters in the Bunker: Sarah Jessica Parker
Amai, die felle ogen. Amai, die felle schoenen. Wereldster Sarah Sex-and-the-City Jessica Parker kwam even langs in de Speakers’ Corner, geflankeerd door Editor in Chief van Cosmopolitan, Joanna Coles. Natuurlijk kreeg madame Parker de meeste vragen op zichzelf afgevuurd. Terwijl vooral Coles het best geplaatst was om die te beantwoorden, zoals la Parker trouwens regelmatig ootmoedig beaamde. Met de minzame glimlach, waardoor iedereen toch vooral aan haar lippen bleef hangen.
Ze had het, op verzoek, over haar missie in het leven, maar dat is misschien niet zo relevant. Toch onthoud ik haar Gouden Regel: “Behandel anderen zoals je zelf wil behandeld worden”, en de levensmissie van Joanna Coles: hetzelfde paar schoenen bemachtigen als die van Parker. (Hilariteit alom)
Het volgende item was daarom relevantie van de Cannes Lions. “Praten over creativiteit is relevant,” vindt Parker. “Het is interessant om te luisteren naar andere mensen. Mensen uit verre oorden en mensen van hier. Je hoort hen vertellen wat hen inspireert. Ze zeggen wat ze over creativiteit denken en hoe ze dat toepassen in hun leven, zowel professioneel als persoonlijk. Heel wat mensen kunnen ons verrassen. Ideeën zijn altijd relevant; je kan ze integreren in je leven.”
Hoe zou 'Sex and the City er vandaag, tien jaar later, uitzien? “Helemaal anders,” klinkt Parker beslist. “Omdat de wereld in zo’n korte tijd helemaal veranderd is, onder meer door de sociale media. Het zou dus een compleet ander verhaal zijn.” Volgens Coles zijn de verschillen tussen mannen en vrouwen wel dezelfde gebleven: “De show ging vooral over het conflict dat mannen en vrouwen met elkaar hebben. Volgens mij gelden die nog altijd. Alleen de manier van communiceren is geëvolueerd.” De columns van haar personage, Carrie Bradshaw, zouden nu passé zijn, vindt Parker: “Haar columns zouden nu hun weg moeten vinden op de Sociale Media. Maar zou ze zich daar comfortabel bij voelen? Ze was als de dood voor technologie!”



ARCHIVE / CANNES LIONS 2014

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier