SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Iovine, de nieuwe Messias van Apple

Maandag 2 Juni 2014


Iovine, de nieuwe Messias van Apple
Volgens sommigen keerde Steve Jobs zich om in zijn graf bij de aankondiging van de overname van Beats Electronics door Apple (drie miljard dollar). De goeroe had immers altijd gemikt op de interne ontwikkeling van zijn producten… Bepaalde experts zijn van oordeel dat het niet zozeer de ultrahippe koptelefoons van Dr Dre die Apple motiveerden, maar aasde het merk op Beats Music. Deze muzikale streamingdienst op abonnement werd in januari gelanceerd in de Verenigde Staten en er wacht hem volgens specialisten een mooie toekomst. Het bedrijf van Cupertino is een referentie inzake betalende online muziekdownloads met iTunes. Maar de consumptiewijzen veranderen. In plaats van te betalen om meerdere albums per maand te downloaden, abonneren muziekfans zich steeds vaker op diensten als Spotify. Apple lanceerde vorig jaar weliswaar zijn eigen streamingdienst, iTunes Radio, maar die komt maar traag van de grond. Het merk mikt ook op de networking onderhouden door serial entrepreneur Jimmy Iovine, de medeoprichter van Beats, en zijn contacten in de muziekindustrie ter versterking van zijn geloofwaardigheid in de sector. Hoewel hij 61 is, wordt Iovine als visionair beschouwd in de muziekwereld. Zijn intrede in de board van Apple zou een poging kunnen zijn om de innovatiepogingen waaraan het de laatste tijd lijkt te ontbreken nieuw leven in te blazen. In de recentste BrandZ-rangschikking van Millward Brown, verloor Apple zijn eerste plaats aan Google en verloor Apple 40% van zijn waarde.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier