SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Iovine, de nieuwe Messias van Apple

Maandag 2 Juni 2014


Iovine, de nieuwe Messias van Apple
Volgens sommigen keerde Steve Jobs zich om in zijn graf bij de aankondiging van de overname van Beats Electronics door Apple (drie miljard dollar). De goeroe had immers altijd gemikt op de interne ontwikkeling van zijn producten… Bepaalde experts zijn van oordeel dat het niet zozeer de ultrahippe koptelefoons van Dr Dre die Apple motiveerden, maar aasde het merk op Beats Music. Deze muzikale streamingdienst op abonnement werd in januari gelanceerd in de Verenigde Staten en er wacht hem volgens specialisten een mooie toekomst. Het bedrijf van Cupertino is een referentie inzake betalende online muziekdownloads met iTunes. Maar de consumptiewijzen veranderen. In plaats van te betalen om meerdere albums per maand te downloaden, abonneren muziekfans zich steeds vaker op diensten als Spotify. Apple lanceerde vorig jaar weliswaar zijn eigen streamingdienst, iTunes Radio, maar die komt maar traag van de grond. Het merk mikt ook op de networking onderhouden door serial entrepreneur Jimmy Iovine, de medeoprichter van Beats, en zijn contacten in de muziekindustrie ter versterking van zijn geloofwaardigheid in de sector. Hoewel hij 61 is, wordt Iovine als visionair beschouwd in de muziekwereld. Zijn intrede in de board van Apple zou een poging kunnen zijn om de innovatiepogingen waaraan het de laatste tijd lijkt te ontbreken nieuw leven in te blazen. In de recentste BrandZ-rangschikking van Millward Brown, verloor Apple zijn eerste plaats aan Google en verloor Apple 40% van zijn waarde.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier