SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Een kwestie van eer, door Arnaud Pitz (BBDO)

Donderdag 15 Mei 2014


Een kwestie van eer, door Arnaud Pitz (BBDO)
Toen ik mijn eerste creatieve prijs won en dat trots aan mijn mama vertelde, was haar eerste reactie: “En brengt dat wat op?”. Neen, mama, dat brengt niks op, het is gewoon een kwestie van eer. Sommigen slagen er weliswaar in die eer te verzilveren in een bedrijfswagen of wat maaltijdcheques, maar de ultieme waarde van een creatieve prijs zit in de eer.
 
De eer om harder te hebben gewerkt, verder te hebben gezocht. De eer om iets mooiers, groters, straffers te hebben bedacht. De eer om daarvoor erkenning te krijgen. De taak van onze jury was dus vrij eenvoudig: eer geven aan wie eer toekomt.
 
Om die opdracht te volbrengen, genoot ik de eer een uitzonderlijke jury voor te zitten, met daarin onvermurwbare, plichtsbewuste en nauwgezette creatieven. Drie dagen lang gaven ze blijk van moed en talent om de parels uit het zand te halen. Kleine parels leverden Bronze op, grotere Silver. Hele grote gaven recht op Gold. En een heel snoer is wel een Grand Prix waard.
 
De jury nam de tijd om elke creatie neutraal te bekijken. Elke inschrijving kreeg dezelfde aandacht, waar ze ook vandaan kwam. Het gaat er immers om reclamewerk te bekronen, en niet de bureaus die erachter zitten.
 
Ik wil graag van de gelegenheid gebruikmaken om de juryleden te bedanken. Het was een waar genoegen om met hen samen te werken, de debatten te leiden en samen met hen de creatieve normen van het afgelopen jaar te bepalen. Bedankt dus Koenraad, Jeroen, Joost, Kristof, Antoinette, Alain, Wendy, Bart, Joeri, Dirk, Bart, Phyl, Eric, (de andere) Eric, Sophie, Raf, Stephan, Peter, Frank, Gert, Karel, Frank, Carl en Vincent.
 
Van jullie kant genoten jullie de eer de prijsuitreiking bij te wonen. Ik hoop dat ze bevallen is, maar vooral dat ze jullie geïnspireerd heeft. Dat de bekroonde werken ook jullie de energie geven om harder te werken en verder te zoeken. En wie weet, om volgend jaar op het podium te staan en te genieten van de eer die je daar te beurt valt.
 
Maar zie, de dag na het gala komt de kater. Vage herinneringen aan het palmares duiken op in de uithoeken van je bewustzijn. En je denkt: “Ik zoek het wel op in het book”. Helaas is dat misschien niet mogelijk. De crisis die de CCB doormaakt, brengt de uitgave van een book met daarin het creatieve kruim van 2013 in het gedrang. Jammer voor de promotie van onze creativiteit in het buitenland en vooral in de scholen. Moest je dus een idee, centen of wat dan ook hebben dat ervoor kan zorgen dat we met beperkte middelen een book kunnen produceren, neem dan stante pede contact met me op via arnaud.pitz@bbdo.be. Dat zal je zonder enige twijfel tot eer strekken!
 
Arnaud Pitz, juryvoorzitter Film, Radio, Press, Outdoor et Design & Craft – CCB Awards 2013



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster

Sofie Rutgeerts (Medialaan) over de Ad Impact Booster



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier