SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Belgische televisiekijkers consumeren steeds meer VOD

Woensdag 17 Oktober 2018


Seen from Space: Belgische televisiekijkers consumeren steeds meer VOD
Nu een Europese richtlijn de regels op de reclamequota wil versoepelen, zien we de kijkers steeds meer teruggrijpen naar kijkwijzen die hen van reclame bevrijden. Dat blijkt uit de groei van het uitgesteld kijken. Een ander onderdeel dat ook door de CIM TV-studie wordt gemeten, is VOD en digitale opnames (behalve Live+7), en ook dat blijft groeien.

Het is helaas onmogelijk een onderscheid te maken tussen de VOD van de operatoren, platformen als Netflix of zelf geprogrammeerde opnames. Een ding staat weliswaar vast: de totale gebruiksduur is enorm toegenomen. In het zuiden is het verschijnsel het duidelijkst. In september 2018 vertegenwoordigde deze kijkmodus 22% van het ‘total screen usage’ bij de 18-54-jarigen. Dat is drie keer meer dan in 2010 en vertegenwoordigt een gemiddelde kijkduur van bijna drie kwartier per dag (ATV). Bij de 55-plussers gaat het om ‘slechts’ 11%, maar bij de mannen van 18-34 over 34%. In het noorden gaat het om 25 minuten per dag, goed voor 16% van het totale kijken van de 18-54-jarigen.

Ook al is het onmogelijk om de verschillende bronnen te onderscheiden, veel indicatoren wijzen erop dat Netflix een groot deel van dit kijkvolume vertegenwoordigt. Op de vraag wat het bereikvolume van Netflix is, kunnen we helaas niet antwoorden. Het platform is geïntegreerd in de abonneebox van Proximus, maar kan voor de rest afkomstig zijn van veel verschillende bronnen die niet gemeten worden en niet opgenomen zijn in onze tv-gegevens (spelconsoles, smart TV, DVD/BluRay-lezer, Chromecast, Apple TV, …), en dan is er nog het verbruik via de andere toestellen (PC/Tablet/Smartphone).



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier