SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 'Online only' voor de kranten? Puur verlies!

Zaterdag 29 September 2018


Seen from Space: 'Online only' voor de kranten? Puur verlies!
Dat is toch wat we kunnen besluiten uit de case story geanalyseerd door de professoren Thurman en Fletcher in een zopas verschenen artikel. In maart 2016 besloot de Britse krant The Independent om over te schakelen naar een zuiver digitaal model en een kruis te maken over de papieren versie. Wat de ‘reach’ betreft, leek het een interessante beslissing: de twaalf maanden die volgden op de switch, groeide het ontdubbelde aantal lezers van d titel met 7%, vooral dankzij een toename van het aantal ‘mobile only’ lezers. Het afstappen van de papieren versie hield enkel een risico in voor de ‘print only’ lezers en die waren ruimschoots in de minderheid.

Wat de tijd die werd doorgebracht met The Independent, zag het plaatje er echter heel anders uit: daar kwam het grootste volume immers van het lezen op papier en dat verdween dus als sneeuw voor de zon, ook al zorgde de periode van het referendum rond de brexit (juni 2016) voor een boost van de aandacht die de surfers aan de titel besteedden. Daarna zakte de lectuur terug naar zijn kruissnelheid.

Een dubbele doordenker, nu er een nieuwe editie van de NRS-studie verschenen is: ten eerste verhullen de lezerscijfers zoals die courant gehanteerd worden in de pers de hogere aandachtswaarde die gegarandeerd wordt door de papieren versies. Ten tweede toont de case van The Independent dat de switch naar louter digitale publicaties een risico inhoudt voor de uitgevers.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier