SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

WPP iets optimistischer voor 2018

Dinsdag 4 September 2018


De dag na de benoeming van Mark Read als CEO publiceerde WPP zijn resultaten voor het eerste semester. Die vertonen een duidelijke stijging van de nettowinst (12,8% tot 672,4 miljoen pond) en een heropleving van de activiteit. Daardoor kan WPP iets optimistischer naar 2018 kijken. Ook al daalde het aandeel met 8% na de aankondiging van de resultaten, bij wijze van afstraffing voor de daling met 7,4% van de winst voor belasting tot 735 miljoen dollar en een daling van de bedrijfsmarge tot 13,3%. De omzet ging met 2,1% achteruit tot 7,5 miljard pond, maar die daling is te wijten aan negatieve wisseleffecten. Als we die buiten beschouwing laten, steeg de verkoop met 2,9% en bij bergelijkbare gegevens met 1,6%.
 
Volgens Mark Read begint de groep de vruchten te plukken van zijn vereenvoudigde organisatie, de nadruk op de klanten en de vele verkopen van activa. Daardoor kon WPP zijn doelstellingen voor 2018 enigszins optrekken. Read preciseerde verder dat hij tegen het einde van het jaar zijn nieuwe strategie zal bekendmaken. Die moet een duurzame groei garanderen en oplossingen vinden voor de minst presterende activiteiten, meer bepaald in de Verenigde Staten. Noord-Amerika dat een derde van de omzet van WPP vertegenwoordigt, is de enige regio die dit semester zijn verkoopcijfers zag dalen bij vergelijkbare gegevens.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier