SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Posterscope distilleert 8 trends voor 2018

Dinsdag 3 Juli 2018


Posterscope distilleert 8 trends voor 2018
Het Nederlandse filiaal van Posterscope publiceerde begin deze maand een nieuwe whitepaper waarin acht nieuwe trends in outdoor voor dit jaar worden overlopen en geïllustreerd.

Vertrekpunt: door de doorbraak van data en digital belandt OOH op een omslagpunt. Dat brengt een aantal evoluties met zich mee. Zo wordt locatie steeds meer mainstream en een onderdeel van dynamische campagnes. Als die voorzien zijn van relevante boodschappen, halen ze een gemiddelde uplift van 15%. Andere vaststelling: de integratie van OOH en mobiel neemt toe. Dat is onder andere te danken aan nieuwe OOH-faciliteiten, zoals openbare wifinetwerken, de installatie van beacons, enzovoort.

Verder stelt de whitepaper dat geautomatiseerde aankopen het rendement van OOH verhogen, onder andere omdat die veel sneller verlopen en veel korter op de bal kunnen spelen. Posterscope wijst ook op het belang van slimmere data (zowel van data-sets als van first party data) die leiden tot intelligentere campagnes. Het bureau ziet ook steeds meer targeting gestuurd door content, dankzij nieuwe datasets. Doordat creatie zich richt op de eerste indruk (omdat onze aandacht razendsnel verslapt) worden short form formats, zoals GIFs, steeds populairder. Net zoals elders in reclame en media neemt ook in OOH de maatschappelijke rol en betekenis van de campagnes toe. En hoe dynamischer de creatie, hoe relevanter de campagne.

Meer details en praktische cases hier.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier