SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

De evolutie van (digital) Out-of-Home in België, door Grégory Marchandise (Digital Manager, UBA)

Dinsdag 3 Juli 2018


De evolutie van (digital) Out-of-Home in België, door Grégory Marchandise (Digital Manager, UBA)
Adverteerders, bureaus en spelers uit de sector discussieerden over de toekomst van (digital) Out-Of-Home, tijdens een debat georganiseerd door Outsight en Media Marketing. De ideale gelegenheid om even stil te staan bij de toekomst van dit medium.

Een onmisbare aanvulling
Out-Of-Home blijft een aanvullend en essentieel medium om een publiek te bereiken dat nu grotendeels gericht is op mobiele schermen, vooral jonge mensen dus.

De reclamedragers worden langs drukbezochte locaties en aan invalswegen geplaatst. Men moet dus zo veel mogelijk voordeel trachten te halen uit hun zichtbaarheid.

Eenvoudig en creatief
Tussen vaak krappe timings en het gebrek aan coördinatie tussen de adverteerders, agentschappen, regies en media wijzen de sprekers tijdens het debat op het gebrek aan creativiteit in vele OOH-campagnes. De focus ligt meer op efficiëntie en is resultaatgericht.

Hoewel storytelling een techniek is die reclamemakers graag hanteren, hemelen OOH-specialisten campagnes op die tegelijk eenvoud én creativiteit uitstralen om de boodschap kracht bij te zetten.

Digitale schermen om nog flexibeler te zijn
In België vindt u nog vooral papieren affiches, maar toch hebben ClearChannel en JC Decaux digitale affichage hoog op hun agenda staan.

Digitale affichage moet het bovenal mogelijk maken om flexibel en contextafhankelijk te werken. Met nieuwe technologieën kan men gericht adverteren, afhankelijk van locatie, omgeving, tijdstip, enzovoort.

De animaties in de OOH-affichage moeten beperkt blijven. Adverteerders geven de voorkeur aan een krachtige en eenvoudige boodschap in een bewegend kader. OOH-schermen mogen geen schermen zijn zoals de anderen en moeten toch hun specifieke kenmerken behouden.

Nieuw economisch model
Digitale affichage is een gamechanger. Terwijl traditionele OOH-campagnes gebaseerd zijn op een bewezen economisch Reach-model, zou digitale affichage kunnen uitgaan van een Target-model. Dan rest ons nog één ding: een adequaat meetsysteem bepalen.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier