SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Time Shifted Viewing, wie en wanneer?

Zondag 10 Juni 2018


Seen from Space: Time Shifted Viewing, wie en wanneer?
Belgen besteden een (klein) deel van hun televisietijd aan uitgesteld kijken. Maar hoe stellen ze dat televisiekijken uit begin 2018?

In Vlaanderen is de proportie uitgesteld kijken (historisch) hoger en bepaalde doelgroepen (bijvoorbeeld de jonge volwassenen) stellen het kijken liefst enkele dagen uit (1-7). Bij de Franstaligen wordt liefst nog dezeflfde dag gekeken (vosdal = Viewing On Same Day As Live). In het noorden maken de 15-34-jarigen meer gebruik van TSV dan de 35-54-jarigen, maar in het zuiden is dit verschil onbestaande. Senioren zijn dan weer beperkte gebruikers van de mogelijkheid. TSV hangt ook samen met het geslacht. Op nationaal vlak zijn vrouwen grotere aanhangsters dan de mannen, ook al is het verschijnsel duidelijker in het noorden (en zeker bij de jongeren). Het komt ook vaker voor bij de sociale groepen 1 tot 4 dan bij de minder gegoede sociale klassen.

Er bestaan weinig regionale verschillen in het verloop van een gemiddelde dag. De periode waarin er het minst uitgesteld wordt gekeken, is rond het middagnieuws. Niet alleen wordt het nieuws minder uitgesteld (zelfs ’s avonds), maar als het uitgesteld wordt is het meestal om de dag zelf te kijken. Vanaf 20u ‘ontploft’ TSV, met bij de 18-54-jarigen een piek boven 30% tussen 20 en 22u in het noorden en tussen 21 en 22u in het zuiden. ’s Avonds wordt het kijken meer uitgesteld naar de volgende dagen dan naar later op dezelfde dag.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier