SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Best Corporate Brands 2018: #2 The Walt Disney Company

Dinsdag 29 Mei 2018


Best Corporate Brands 2018: #2 The Walt Disney Company
Televisie, radio, animatie, film, consumptiegoederen, toerisme, sport... In zijn 95-jarig bestaan is The Walt Disney Company uitgegroeid tot een veelzijdig bedrijf en een model in zijn genre. Het handelsmerk is weliswaar nog steeds hetzelfde als op dag een: magie op elk niveau. “Dankzij dit imago behaalt Disney hoge scores op de meest emotionele elementen van onze evaluatie”, aldus de GfK-specialisten. “Het bedrijf slaagt er niet alleen in zich te onderscheiden van de andere, maar geniet ook een hogere voorkeur dan het gemiddelde, met de tweede score op dit specifieke criterium.”

Verrassend genoeg lijkt Disney op relationeel vlak niet zo dichtbij de mensen te staan. Slechts vier mensen op tien zeggen een sterke band met het merk te hebben. De zes anderen definiëren hun relatie met Disney als zwak (“kennis”) of negatief (“ontbonden vriendschap” of “conflictrelatie”). Met andere woorden mensen die van het merk Disney houden, voelen zich er niet noodzakelijk mee verwant.

Ze houden vooral van het idee dat het merk uitstraalt: “Zonder daarom per se de indruk te hebben dat ze het helemaal kennen, wat gezien de omvang van de groep en zijn activiteiten, begrijpelijk is”, besluit GfK. “Het punt waar Disney het sterkst staat, en dat is logisch voor dit soort bedrijf, is op het vlak van zijn internationale karakter, waar het de hoogste score behaalt. Wat de perceptie bij de Belgische bevolking van de Disney-groep betreft, het is interessant om vast te stellen dat het publiek vooral de kwaliteit van de producten belangrijk vindt. Disney behaalt ook de tweede hoogste score op het item “aanbod betere producten/diensten dan andere bedrijven op de markt”. Het logo van Mickey Mouse is dus een garantie voor kwaliteit geworden.

Disney en co behaalden hun beste plaats in 2018 op de Best Brands van Serviceplan en GfK, nadat ze in 2017 op vier eindigden. Het loont dus beslist de moeite om ze volgend jaar te volgen en te zien of ze de lokale reus Colruyt van de troon kunnen stoten.

Meer info vind je hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier