SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: welk aandeel voor mobile reclamebestedingen in België?

Zaterdag 26 Mei 2018


Seen from Space: welk aandeel voor mobile reclamebestedingen in België?
Emarketeer publiceerde een reeks statistieken betreffende de reclamebestedingen voor Europa in 2018. Europa is hier zeer ruim opgevat, want het omvat Turkije en Rusland. Tegelijk vallen bepaalde landen, waaronder het onze, uit de boot.

Bij de gegevens van eMarketeer ontdekken we zeer relevante informatie over de penetratie van mobile bij de consumenten in de beschouwde zones. Die bedraagt gemiddeld 68%, maar met belangrijke onderlinge verschillen (Turkije: 52% - Denemarken: 80%). De Belgische resultaten sluiten hier goed bij aan, aangezien de Establishment Survey van het CIM aangeeft dat 66% van de Belgen van 12 jaar en ouder een smartphone gebruiken. Dat komt overeen met de cijfers voor onze buurlanden (Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië). Daartegenover staat dat het aandeel van mobile in de digitale bestedingen gemiddeld 57% bedraagt in de bestudeerde landen, maar ook hier zijn er grote verschillen.

Is er een correlatie tussen beide? Ja en neen. De algemene trend is duidelijk: hoe hoger de penetratie van de smartphone in een land, hoe groter de kans dat digital veel gewicht in de schaal van de bestedingen legt. Maar toch kan het aandeel van mobile aanzienlijk verschillen als de penetratie vergelijkbaar is. In België moeten we nog steeds raden naar het aandeel van mobile in de digitale bestedingen. A priori zou het minstens een euro op twee die in digital geïnvesteerd worden moeten vertegenwoordigen, maar wat is daar de reële waarde van? Helaas kan eMarketeer ons niet helpen om deze vraag te beantwoorden.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier