SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: GDPR zorgt voor verwarring bij de consumenten

Vrijdag 11 Mei 2018


Seen from Space: GDPR zorgt voor verwarring bij de consumenten
Minder dan twee weken voor de GDPR van kracht wordt, zijn de dingen misschien duidelijk voor de bedrijven (dat mogen we hopen toch), maar veel minder voor het grote publiek. Is dat mee met de gevolgen? Hebben de burgers een kritische visie op hun digitale privacy? Uit een recente enquête die The7stars in het Verenigd Koninkrijk voerde, blijkt hoe dubbelzinnig de situatie is en hoe moeilijk de logica van onze medeburgers soms te volgen valt.

Amper een kwart van de respondenten bevestigt te snappen wat de GDPR is en wat voor impact die voor hen heeft. Ondanks dit bijzonder lage cijfer, denkt slechts 9% dat de GDPR iets negatiefs is. 60% beschouwt het als een bron van vragen en 75% rekent op de overheid om informatie te geven over de gevolgen. Daarna volgt een aantal pijnlijke cijfers. Minder dan 20% van de respondenten denkt dat diegenen die persoonlijke gegevens bezitten die ook te goeder trouw gebruiken. Amper een derde denkt dat de GDPR hun meer vertrouwen zal geven in de manier waarop persoonlijke gegevens gebruikt worden. Tot slot is een derde van de respondenten van plan zijn recht om te worden vergeten te gebruiken zodra de GDPR van toepassing wordt.

Samengevat hebben de Britse respondenten totaal geen vertrouwen in de manier waarop hun persoonlijke gegevens gebruikt worden. Ze weten niet waar de GDPR voor staat, maar vinden het positief, zonder het te beschouwen als een echte oplossing voor de privacyproblemen op het internet. Paradoxaal? We hebben al kunnen vaststellen dat het Cambridge Analytica-schandaal uiteindelijk niet tot een massale afschaffing van Facebook-accounts leidde, ondanks de algemene verontwaardiging en de grote media-aandacht. Moeilijk kiezen tussen het verlangen naar privacy en de behoefte om always on door het leven te gaan.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier