SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Shoppende Belgen, vooral op zaterdag en vooral met de auto

Zondag 25 Februari 2018


Seen from Space: Shoppende Belgen, vooral op zaterdag en vooral met de auto
De new look OOH-studie van het CIM berust op een virtuele databank die de wekelijkse verplaatsingen van meer dan 9 miljoen Belgen schat. Deze grote verzameling van big data kan nu rechtstreeks geëxploiteerd worden om de verplaatsingen te analyseren per doelgroep, vervoerwijze, tijdstip en reden van de verplaatsing. Vandaar het idee om deze ‘trips’ om te gaan shoppen te ontleden naargelang de weekdag, uurschijf en vervoerwijze. Aldus blijkt dat de meeste shoppingtrips per auto gebeuren (70%), in een proportie die hoger is dan het gemiddelde. Als we alle verplaatsingen – wat ook hun motief is – onderzoeken, blijft de auto het sterkst vertegenwoordigd (iets minder dan 67%), maar in significant mindere mate dan bij de verplaatsingen voor boodschappen. De auto slorpt trouwens een stuk van elke vervoerwijze op: om te winkelen nemen alle vervoermiddelen proportioneel enigszins af. Het zou dus wel een heel moeilijk kunnen zijn de Belgen te overtuigen om met de trein te gaan winkelen. De populairste dag om te winkelen is zoals verwacht zaterdag. Ook zondagochtend lijkt gegeerd: de bakker, de zondagsmarkt en de steeds vaker geopende winkels… gelegenheden genoeg en het is een moment waarop de shoppers tijd hebben.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier