SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Pronkzucht, door Griet Byl (MM)

Zondag 25 Februari 2018


Pronkzucht, door Griet Byl (MM)
Vorige week botsten we op een opmerkelijk bericht in de Nederlandse vakpers. Dat ging over Grammie, het allereerste Instagram-marketingmagazine van Nederland. Op het menu: inspirerende tips & tricks voor al dan niet beginnende Instagrammers om een druk gevolgd account aan te maken, succesverhalen over hoe je munt kunt slaan uit je passie, interviews en bijzonder veel perfecte plaatjes. Mooi vormgegeven met veel aandacht voor de vlekkeloze styling, precies zoals Instagram zelf.
 
Op zich niets bijzonders, denk je nu misschien, ware het niet dat initiatiefneemster Amber van Leeuwen het lef had haar spiksplinternieuwe baby uit te geven… op papier. Jawel, in de vorm van een ouderwets tijdschrift dat je letterlijk kunt ter hand nemen, doorlopen en doorbladeren. Het verscheen met al zijn 160 pagina’s op een oplage van 1000 exemplaren. Die waren enkel online verkrijgbaar voor de prijs van net geen 13 euro (plus verzendingskosten). Peperduur is dat niet, maar echt goedkoop evenmin en toch was de eerste editie in een mum van tijd uitverkocht.
 
Nog opmerkelijker vonden we het dat de uitgeefster (die in het gewone leven onder de naam The Social Good Girl creatieve sociale ondernemers helpt hun verhaal te verspreiden via Instagram), erin slaagde een pak adverteerders te strikken. Dertig om precies te zijn, en dat nu het gros van het reclamegeld naar verluidt opgeslokt wordt door digital.
 
Een puike prestatie van die Nederlandse jongedame en haar team. Die tot nadenken stemt ook. Want was papier niet passé en de vrouwenpers op sterven na dood? Of hebben we hier te maken met een nieuw disruptief businessmodel dat ongegeneerd de troeven van de nieuwe online media – van fanbasis tot flexibele snelheid over video en snel bereik - combineert met het tijdloze prestige en de tastbare geloofwaardigheid van traditionele offline media?
 
Het bleek in elk geval een slimme aanpak om online bereik offline te verzilveren en vooral online adverteerders over de streep te trekken. Het hippe hebbeding bleek dan ook net als het lanceringsevent een schot in de roos en krijgt eind dit jaar een tweede editie. Die komt er wellicht ook omdat ze beantwoordt aan een diepmenselijke behoefte die geen enkele Instagram ter wereld nu eenmaal kan bevredigen. Want hoe mooi zo’n account – ook al is het van Miss Perfect - ook oogt, je kunt het nooit op je perfect gestijlde koffietafel leggen om semi-achteloos mee te pronken.



ARCHIVE / MEDIA - PRINT






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier