SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Blue Bees: Truvo start een bureau voor kmo's

Zaterdag 16 November 2013


Blue Bees: Truvo start een bureau voor kmo's
Sinds 14 november heeft de Belgische bureauwereld er een nieuwe speler bij: Blue Bees. De nieuwe structuur behoort toe aan Truvo Belgium dat ook eigenaar is van goudengids.be. Aan de basis van het project ligt Laurent Lejeune, de CMO. Hij werkte er een jaar aan en licht vandaag de bestaansreden toe.
 
Vanwaar dit nieuwe bureau?
Ik wilde een bureau oprichten dat zich bijna uitsluitend op kmo’s richt en dat hen – een première voor België – een volledig aanbod inzake marketing, communicatie en reclame kan presenteren. Onze bedoeling is de kloof dichten tussen de grote klassieke bureaus die vaak beschikken over een duur aanbod dat ongeschikt is voor kmo’s enerzijds en de vele kleine, gespecialiseerde leveranciers die kmo’s vaak moeten combineren om op een aangepaste service te kunnen rekenen. We hadden gewoon vastgesteld dat er tussen die twee uitersten niets bestond voor ambitieuze kmo’s met zeer uiteenlopende behoeften op het vlak van marketing, reclame of communicatie in ruime zin. Een kmo denkt in de eerste plaats in functie van commerciële doelstellingen om meer klanten aan te spreken, vooral op lokaal vlak. In onze dagelijkse contacten met deze bedrijven hebben we gemerkt dat veel van hen wel vragende partij zijn op het vlak van communicatietools, maar vaak niet beschikken over de tijd, het budget of de middelen om communicatiecampagnes te structureren en te ontwikkelen. Zo kwamen we op het idee om Blue Bees op te richten, om ons digitale aanbod aan te vullen. Het bureau is ontstaan uit de combinatie van de competentie van communicatie-experts en de kennis inzake regionale en lokale markten die we binnen de groep konden opbouwen.
 
Hoe ziet het team eruit?
Momenteel telt Blue Bees acht werknemers, van wie er twee van goudengids.be komen. Tegen 2014 zouden we met een twintigtal interne specialisten moeten zijn. Het geheel wordt geleid door Vincent De Coster die kan bogen op een lange ervaring in retail. Aan zijn zijde staat Philippe Orlent als creative director. Hij kan prat gaan op een lange bureau-ervaring. Zelf blijf ik bij goudengids.be waar ik de rol van doorgeefluik speel. Vincent rapporteert rechtstreeks aan mij, zoals ik rechtstreeks rapporteer aan onze CEO.
 
Hebben jullie al klanten?
We hebben acht klanten van goudengids.be overtuigd samen met ons de stap te zetten, maar aangezien de contracten nog niet getekend zijn, is het nog te vroeg om namen te noemen. Al wat ik tot nu toe kan zeggen, is dat het gaat om adverteerders die actief zijn in de goudhandel, uitrusting en autoverhuur, luchtvrachtlogistiek en verpakking. We mikken op drie types klanten. Naast grote kmo’s willen we onze diensten ook aanbieden aan blue chip adverteerders: nationale adverteerders die geen ondersteuning hebben om op lokaal niveau te adverteren. Ik denk bijvoorbeeld aan Belgacom dat duidelijk behoefte heeft aan zuiver lokale oplossingen. Dat weet ik, want ik heb er twee jaar gewerkt. Het derde type potentiële klanten zijn de bureaus zelf. Ik kan alvast de naam van ons eigen bureau, Happiness Brussels, noemen. Dat heeft veel interesse in ons aanbod vertoond. Het is op zoek naar knowhow die het zelf niet in huis heeft maar waarvoor de vraag niet groot genoeg is om voltijdse specialisten aan te werven. Er staan dus al specifieke partnerships op het programma en we hopen natuurlijk nog andere spelers te kunnen aanspreken.



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design

Leon Jacobs en Stijn Cox (Boondoggle) over Service Design



DOSSIER  



Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Total attribution of de expressie van de digitale chaos  


Convergentie is al een jaar of tien een druk besproken onderwerp in alle digitale kwesties. We kunnen enkel alleen maar vaststellen dat het versnipperende gebruik door de consumenten eerder leidt...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Merit Awards: waarom we onze laureaten van 2016 kozen


Op 26 januari verwelkomde Media Marketing zowat 800 vakmensen in de Bloody Louis voor de traditionele uitreiking van de Merit Awards 2017 die de meest verdienstelijke spelers en acties van 2016 in...


en savoir plus