SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Belgisch internet-ecosysteem, laatste overzicht voor afsluiting

Zondag 4 Februari 2018


Seen from Space: Belgisch internet-ecosysteem, laatste overzicht voor afsluiting
De Comscore-gegevens van december 2017 zijn de laatste waarover de Belgische markt zal beschikken. Momenteel is geen enkele ‘third party’ meting ter vervanging klaar om te werken zoals het panel dat het Amerikaanse instituut tot onze beschikking stelde. Natuurlijk waren er grote nadelen aan Comscore: er was geen duidelijkheid over de manier waarop het panel gerekruteerd, beheerd en verwerkt werd, de gegevens waren beperkt tot het PC-universum (in ons land nam Comscore geen initiatief om het internetverbruik via mobiele devices te meten). Maar sinds 1 januari 2018 en tot nader order zal het onmogelijk zijn om vragen over het totale internetuniversum in België te beantwoorden. Het is dus afgelopen met metingen door derden van Facebook, YouTube of Google, om enkel deze drie te citeren. De enige bron van kennis zullen dus de betrokkenen zelf zijn. Natuurlijk rapporteert het CIM grondig en goed de gegevens betreffende alle sites die het bestudeert. Maar de top 20 in de top 20 die we opgesteld hebben voor het dagelijks bereik voor het hele jaar 2017, staan slechts vier namen in de huidige CIM Internet-gegevens.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier