SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Waarom de sociale netwerken en tv-zenders zich beter zouden verenigen om nieuwe kijkgewoonten te creëren

Dinsdag 30 Januari 2018


Waarom de sociale netwerken en tv-zenders zich beter zouden verenigen om nieuwe kijkgewoonten te creëren
Bij de fundamentele trends die Kantar Media onderscheidt op het vlak van de sociale netwerken wijst het instituut op hun groeiende belang voor televisie. “Het videoformaat creëert interactie en interactie bevordert engagement. Er wordt veel gezegd en geschreven over live video in het bijzonder, maar het is belangrijk om voor ogen te houden dat live stream misschien we zeer belangrijk is, maar geen dol op zich is. Als ontvanger overheerst televisie nog steeds, maar de kijkers van vandaag willen niet meer afhankelijk zijn van vaste uitzenduren. De revolutie is bezig en de sociale netwerken weten dat.” Voor Kantar passen Facebook, Snapchat en Twitter zich aan deze realiteit aan om een nieuw model te creëren dat het midden houdt tussen traditionele tv, streaming en videodiensten on demand, zoals Netflix.
 
“De echte uitdaging zal er voor hen in bestaan een nieuwe manier van tv-kijken in te burgeren”, aldus Kantar. “Ondanks het groeiende belang van de sociale media staat de televisie nog steeds centraal in de consumptie van entertainment binnen de gewoonten van de consumenten. Addressable advertising maakt trouwens vorderingen, waardoor adverteerders hun spots kunnen targeten naargelang geografische, demografische of gedragsgebonden criteria.” Volgens Kantar zouden de sociale platformen zich dus steeds meer met traditionele tv moeten associëren, omdat de zenders al sterk zijn in het creëren van content en het verkopen van reclame.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier