SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Social ads gaan andere reclamemodellen inspireren, aldus Kantar

Maandag 29 Januari 2018


Social ads gaan andere reclamemodellen inspireren, aldus Kantar
Bij de trends inzake sociale media voor 2018 wijst Kantar Media op de transformatie van de sociale reclame, aangedreven door de toenemende moeilijkheid om organische traffic te ontwikkelen, waardoor merken binnenkort geen andere keuze meer zullen hebben dan hun posts te sponsoren en in te zetten op reclame. Op basis van deze vaststelling oordeelt het instituut dat de social ads over alle troeven beschikken om creativiteit te stimuleren ook buiten het sociale web en andere reclamemodellen te inspireren. Hun troef bestaat er immers in dat ze opgaan in de leescontext, de leeservaring niet verstoren en de intrusie beperkt houden. “Deze vorm van gecibleerde reclame stelt merken in staat zich op een individuele manier tot de consumenten te richten, met gepersonaliseerde boodschappen die hen echt aanbelangen en aansluiten op hun profiel.”
 
Volgens Kantar passen sociodemografische criteria goed bij andere targetingcriteria: interessecentra, attitudes, gedrag, emotie, connectie of retargeting… “Reclame op de sociale media heeft ruimschoots bijgedragen tot de opmars van native advertising. Campagnes waren nooit zo goed gecontextualiseerd, slim, nauwkeurig en gepersonaliseerd als nu. In feit worden de social ads steeds interactiever, ze geven de consument een echte meerwaarde. Dat zijn troeven, nu adblockers steeds populairder worden. Uiteindelijk is social marketing geen kwestie van vertelling meer, maar wel van beleving. Het komt erop aan merken en consumenten waarde te geven. Dat hebben de sociale netwerken goed begrepen; ze zullen andere sectoren zoals televisie, bioscoop en affichage in die zin beïnvloeden.”



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier