SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching

Zondag 21 Januari 2018


Seen from Space: Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching
De manier om televisie en zijn content te consumeren is de laatste vijf jaar meer geëvolueerd dan de dertig jaar daarvoor. Uit de CIM TV leren we dat het gebruik van het televisiescherm voor andere doeleinden dan het kijken naar tv-zenders opnieuw records gebroken heeft. Op bepaalde (jonge) doelgroepen, kan de cumul van VHS, DVD, Blu-Ray, VOD, digitale opnames,… meer dan een half uur per dag gemiddeld bedragen in het noorden; in het zuiden flirt het met het uur. Zoals we vorige week al aangaven, schat de CIM Establishment Survey de proportie Netflix-gebruikers op 20% van de bevolking (noord en zuid - All 12+).

Dat kadert een ander gegeven dat we leren uit de Establishment Survey: binge watching (criterium: drie of meer afleveringen van dezelfde tv-serie bekijken op dezelfde dag). 14% van de respondenten zegt het minstens een keer per week te doen en 23% daarbovenop doet het minder regelmatig. Het gaat dus om ongeveer 40% van de nationale bevolking. De 12-20-jarigen doen het het vaakst (28% wekelijks) en senioren het minst vaak (minder dan 10%). Het verschijnsel is sterker aanwezig aan Franstalige zijde, maar dat heeft meer te maken met de frequentie dan met de totale penetratie. Dezelfde vaststelling geldt voor de vrouwen ten opzichte van de mannen. Er wordt vooral gekeken naar digitale ‘thuis’ opnames, gevolgd door de betalende streaming à la Netflix en illegale downloads/streaming.

Rest dus de fundamentele vraag: als binge watchers couch potatoes zijn, kunnen we ze in België dan bintje watchers noemen?



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier