SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35

Zondag 21 Januari 2018


Seen from Space: Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35
Een van de vragen die aan bod komen in de CIM Establishment Survey en zijn panel, betreft het gebruik van adblockers. 21% van de respondenten beweert er gebruik van te maken op minstens een device. Er bestaat wel een belangrijk verschil tussen het noorden en het zuiden, wat deze kwestie betreft: 17% in het noorden, 27% in het zuiden.

Laptops en personal pc’s zijn de vaakst uitgeruste devices, de kleinere toestellen in veel beperktere mate: minder dan 6% voor de smartphones, minder dan 4% voor tablets.

Zoals zo vaal bij dit soort kwesties stellen we een generatie-effect vast. Het zijn aldus duidelijk de jongste gebruikers die het vaakst een adblocker installeren, maar ze zijn ook de ijverigste gebruikers online. In Vlaanderen verklaart 31% van de 25-34-jarigen een adblocker te gebruiken, bij de Franstaligen stijgt dat tot 39%. De cijfers liggen dus veel hoger dan de eerder geciteerde 21%. Taal en leeftijd spelen een rol, maar ook de sekse.

Mannen maken veel vaker gebruik van adblockers dan vrouwen, zowel in het noorden als in het zuiden (wat helemaal in de richting gaat van de studie die Space twee jaar geleden rond het onderwerp voerde). Slechts een derde van de adblocker-gebruikers hanteert het principe van de ‘white list’, dat wel reclame op bepaalde sites toelaat.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier