SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?

Zondag 3 December 2017


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?
Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar vijftigste campagne. Die voerde het in samenwerking met Initiative en haar geprefereerde partner Pebble Media voor de Universiteit Antwerpen (UA).

De campagne liep op het einde van de zomervakantie, tijdens de infodagen van de universiteit en was gericht op potentiële studenten en hun ouders. De digitale media planning was gefocust op twee luiken: getarget op leeftijd en regio via Facebook en getarget via de predictieve technologie van Predicube op het Pebble Media netwerk.

Samengevat gaat de technologie als volgt te werk: allereerst werd een pixel geplaatst op de opleidingspagina van Universiteit Antwerpen. Deze gaf aan Predicube door wie de pagina bezocht. Uiteraard door enkel gebruik te maken van anonieme identifiers en enkel als de gebruiker third party cookies toeliet. Vervolgens werd gekeken welke webpagina’s deze personen bekeken op het Pebble Media netwerk in de maand daarvoor. “Predicube’s big data technologie legde patronen bloot die de interesses van de UAntwerpen prospecten weergaven. Andere personen met een soortgelijk surfgedrag, de act-a-likes, werden vervolgens getarget met een impressie. Een zeer efficiënte manier om tegelijk inzichten te bekomen over de interesses van de klanten, en gericht te kunnen adverteren”, legt professor David Martens, Head of The Applied Data Mining research group aan de UA, uit.

Het dashboard van Predicube levert naast cijfers over de resultaten ook inzichten over de bezoekers van de website van de adverteerder: welke webpagina’s worden meer gelezen door hen dan door de algemene surfer? Aldus kon een automatische klantensegmentatie bekomen worden op basis van de rijke data van uitgeversgroepen (surfgedrag, tekst, leeftijd, geslacht, enz.).

De adverteerder was tevreden over de resultaten: “Voor de promotie van onze infomomenten werkten we dit najaar voor het eerst samen met Predicube voor onze online bannering. In vergelijking met onze campagne in het voorjaar was het budget dit keer kleiner. De resultaten waren echter beter: Relatief én in absolute aantallen klikten meer mensen door naar onze campagnewebsite én vervolgens ook naar de landingspagina van het bewuste infomoment. De CVR (conversion rate), ofwel het percentage van kliks dat ook daadwerkelijk doorgaat naar de landingspagina, was daarbij het hoogste bij de Predicube-Pebble banners. Ook hoger dan de CVR van de banners op Facebook. De Predicube-technologie zorgde dus voor websites met een hoge relevantie voor ons doelpubliek. En die hoge relevantie leverde dus ook een lagere bouncerate en meer kwalitatieve kliks op”, zegt Chantal Verelst, verantwoordelijke onderwijsmarketing bij Universiteit Antwerpen. Gauthier Elslander, de Managing Director van  Initiative verduidelijkt verder het succes van de campagne: “Om van predictieve marketing een succes te maken, heb je drie cruciale ingrediënten nodig: een sterk netwerk met kwalitatieve websites, een betrouwbare technologie partner en een logische mediaplanning reflectie die toelaat een zo goed mogelijk evenwicht te bouwen tussen media-investeringen en resultaat. De adverteerder bevestigt tot slot het belang van transparantie: “We willen graag duidelijkheid, ook op voorhand, over de websites waar onze advertenties verschijnen. Deze technologie maakt dat ook mogelijk.”
 



ARCHIVE / BRANDS - ACTIVATION

JOBS




INTERVIEW

Thierry Brynaert (Wavemaker):

Thierry Brynaert (Wavemaker): "Ik ga de nieuwe knowhow van onze bureaus niet zomaar weggeven"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier