SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV screen is not dead

Zondag 19 November 2017


Seen from Space: TV screen is not dead
Wie beweert dat tv vandaag op een andere manier verbruikt wordt, heeft ontegensprekelijk gelijk. Vaak gaat deze bewering gepaard met de stelling dat er ook minder televisie gekeken wordt. Televisie verwijst dan naar de beeldbuis, naast de andere schermen (pc, laptop, tablet, smartphone). De TV-studie van het CIM toont echter aan dat zulks niet waar is. Het bereikvolume dat door televisie in ruime zin gegenereerd wordt, is zeer stabiel de afgelopen vijf jaar, zowel in het noorden als in het zuiden van ons land. Zelfs bij de 15-34-jarigen. Deze stabiliteit verhult weliswaar fundamentele veranderingen. Het gedeelte Other Screen Usage (OSU) dat verwijst naar aanverwante activiteiten buiten het kijken naar televisiezenders, blijft in volume toenemen. Het vertegenwoordigt ongeveer 20% van de televisietijd bij de Nederlandstalige volwassenen en piekt op 30% bij de Franstalige jonge volwassenen.

Ook al biedt het onderzoek niet de mogelijkheid om het OSU in detail te analyseren, het is duidelijk dat het gebruik van lezers (DVD, Blu-ray) daalt, ten voordele van VOD (Netflix en co). De andere fundamentele evolutie betreft natuurlijk het uitgesteld kijken dat vandaag meer dan 20% van het zenderkijken vertegenwoordigt in het noorden, en meer dan 15% in het zuiden. Een ding staat vast: het tv-scherm heeft nog altijd een plaats in de gezinnen en dat zal wellicht nog een hele tijd zo blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier