SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard

Zondag 29 Oktober 2017


Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard
Met de publicatie van de CIM Brand Reports wordt voortaan een bepaald aantal indicatoren in een enkel document verzameld: het bereik per platform (bron: NRS), de verspreiding (authentificatie met upgrade) en een schatting van het aantal ‘real users’ op de websites van de perstitels en hun apps (indien beschikbaar). Het is dus mogelijk het cijfer van de bereikverklaringen (NRS) te toetsen aan de meting van het CIM Internetonderzoek. En dan is het prijs. Als we te maken hebben met precies dezelfde tijdbasis (verklaard dagelijks bereik versus dagelijkse real users, wat het geval is bij de kranten, komen beide bijna perfect overeen. Dat is bijlange na niet het geval met de magazines, waar dagelijkse ‘real users’ geconfronteerd worden met het bereik van de laatste periode, dus uitgedrukt ten opzichte van langere publicatie-intervallen (de week op zijn minst). Als de vergelijking van de twee ‘puur’ is, zoals bij de dagbladen, ligt het verklaarde bereik vaak hoger dan de schatting van de ‘real users’, 5% gemiddeld, hoewel er wel sterke verschillen zijn tussen de titels.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier