SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard

Zondag 29 Oktober 2017


Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard
Met de publicatie van de CIM Brand Reports wordt voortaan een bepaald aantal indicatoren in een enkel document verzameld: het bereik per platform (bron: NRS), de verspreiding (authentificatie met upgrade) en een schatting van het aantal ‘real users’ op de websites van de perstitels en hun apps (indien beschikbaar). Het is dus mogelijk het cijfer van de bereikverklaringen (NRS) te toetsen aan de meting van het CIM Internetonderzoek. En dan is het prijs. Als we te maken hebben met precies dezelfde tijdbasis (verklaard dagelijks bereik versus dagelijkse real users, wat het geval is bij de kranten, komen beide bijna perfect overeen. Dat is bijlange na niet het geval met de magazines, waar dagelijkse ‘real users’ geconfronteerd worden met het bereik van de laatste periode, dus uitgedrukt ten opzichte van langere publicatie-intervallen (de week op zijn minst). Als de vergelijking van de twee ‘puur’ is, zoals bij de dagbladen, ligt het verklaarde bereik vaak hoger dan de schatting van de ‘real users’, 5% gemiddeld, hoewel er wel sterke verschillen zijn tussen de titels.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier