SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard

Zondag 29 Oktober 2017


Seen from Space: Het webbereik van de NRS, constant maar verklaard
Met de publicatie van de CIM Brand Reports wordt voortaan een bepaald aantal indicatoren in een enkel document verzameld: het bereik per platform (bron: NRS), de verspreiding (authentificatie met upgrade) en een schatting van het aantal ‘real users’ op de websites van de perstitels en hun apps (indien beschikbaar). Het is dus mogelijk het cijfer van de bereikverklaringen (NRS) te toetsen aan de meting van het CIM Internetonderzoek. En dan is het prijs. Als we te maken hebben met precies dezelfde tijdbasis (verklaard dagelijks bereik versus dagelijkse real users, wat het geval is bij de kranten, komen beide bijna perfect overeen. Dat is bijlange na niet het geval met de magazines, waar dagelijkse ‘real users’ geconfronteerd worden met het bereik van de laatste periode, dus uitgedrukt ten opzichte van langere publicatie-intervallen (de week op zijn minst). Als de vergelijking van de twee ‘puur’ is, zoals bij de dagbladen, ligt het verklaarde bereik vaak hoger dan de schatting van de ‘real users’, 5% gemiddeld, hoewel er wel sterke verschillen zijn tussen de titels.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier