SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

B2B Awards 2017: de laureaten

Dinsdag 24 Oktober 2017


B2B Awards 2017: de laureaten
De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste categorie en tien in de tweede. Een daarvan bekroont de Favoriet van de Jury: die award valt te beurt aan de rekruteringscampagne van De Vloer (die ook wint in de categorie Best Use of PR).
 
In de categorie Press valt Roularta Healthcare twee keer in de prijzen, meer bepaald met De Artsenkrant (Best Diversification) en De Apotheker (Best Content).
 
In Communication is LDV United de grote winnaar met drie prijzen: ‘Dare to Play’ (Best Use of Integrated) en ‘Surprise Selection’ (Best Use of PR) voor Special Olympics, alsook ‘Shrink for Safety’ voor Kind en Gezin (Best Use of Direct).
 
De andere laureaten zijn TBWA, Happiness, Kunstmaan, Silver & Copper en The Fat Lady in Communication, naast Publicarto en Media Marketing in Press.



COMMUNICATION

 

Favoriet van de Jury + Best Use of PR
‘Head of Godverdomme Alles’ (De Vloer)

 
De Vloer had begin 2017 een nieuwe Office Manager nodig. Het ontbrak het jonge bureau aan een HR-afdeling of een budget voor zelfpromotie, dus besliste het om de saaie boodschap op een wel zeer creatieve manier te verpakken. Dat resulteerde in een vacature voor een ‘Head of godverdomme alles’. Daarin werd met veel humor en op onnavolgbare wijze beschreven wat voor een rotjob office management is.
 
De vacature groeide zonder een cent aan media te verspillen uit tot een van de meest besproken HR-campagnes ooit in ons land. In minder dan 48 uur werd de vacature gedeeld door 4.000 mensen op Facebook en door meer dan een miljoen mensen bekeken op de Facebook-pagina van De Vloer. Daarnaast kreeg ze aandacht in heel wat Belgische en Nederlandse kranten. De Vloer haalde een bereik van 5 miljoen mensen. Ruim duizend kandidaten dienden hun cv en motivatiebrief in. Office managers stuurden mails met complimenten naar De Vloer omdat de vacature hun job perfect samenvatte en ‘Head of godverdomme alles’ werd een running gag aan de koffiemachine in de duffe kantoren. Verder werden de oprichters van De Vloer uitgenodigd om te praten op HR-lezingen. Tot slot namen drie nieuwe klanten die gecharmeerd waren door de vacature contact op met De Vloer.
 
Ter info, Laura Van Avondt werd uit de vele kandidaten gekozen. Op haar naamkaartje prijkt voortaan ‘Head of Godverdomme alles’.

Best Use of Integrated
‘Dare to Play’ (LDV United/Special Olympics)

 
Unified Sports is een categorie die meerdere sporten met verschillende regels omvat en waarin atleten met en zonder verstandelijke beperking samen in een team spelen. Dat laatste is een van de beste wegen naar sociale integratie en inclusie. Helaas is Unified Sports in België nog steeds zeer onbekend en staan niet alle sportclubs te springen om sporters met een verstandelijke beperking te laten meedoen.
 
Om daar iets aan te doen bedachten Special Olympics en bureau LDV United de ondertussen meermaals bekroonde ‘Dare to play’ campagne. Die richt zich tot de sporthelden van vandaag; niet om hun sympathie of steun te vragen, wel om ze uit te dagen. Zes totaal onbekende atleten met een verstandelijke beperking daagden zeven nationale topsporters uit voor een duel: een intrigerende challenge met hoog viraal potentieel.
 
De uitdagingen werden verspreid via de website en de sociale media van Special Olympics (Twitter, Facebook, Instagram), alsook outdoor stunts en e-DM om de stakeholders te bereiken. In amper een paar uur tijd werden de uitdagingen opgepikt door belangrijke influencers en het grote publiek dat uiteraard de topsporters onder druk zette om mee te doen. Ook de traditionele media schonken massaal aandacht aan het gegeven. Bovendien reageerden de uitgedaagde atleten met hun eigen content. De maanden daarna werd de conversatie gaande gehouden door aandacht te schenken aan elk Unified Game; #playunified genereerde meer content, conversatie en participatie bij elke wedstrijd.
 
Uiteindelijk leidde de actie tot een dialoog tussen duizenden mensen, met een sociale reach van meer dan 28 miljoen. Ze leverde 68,3 miljoen impressies op, goed voor 3,3 miljoen earned media. Het allerbelangrijkste echter was dat de actie de aandacht trok van nationale sportbonden en het aantal aangesloten sportclubs steeg met 36% in zes maanden tijd. Het aantal speciale sporters nam tijdens dezelfde periode toe met 24%. Kers op de taart, de campagne wordt uitgerold in tien andere landen. 

Best Use of Integrated
‘De Helden van ’t Kleingeld’ (Kunstmaan/Bancontact)

 
Bancontact is de Belgische marktleider in elektronische betalingen. Voor kleine bedragen (onder de 10 euro) wordt er door handelaars echter vaak nog geopteerd voor een contante betaling, of erger, worden extra kosten aangerekend bij elektronische betaling. De perceptie leeft dat daar voor hen hoge kosten aan verbonden zijn. Dit beïnvloedt de perceptie van Bancontact bij consumenten terwijl ‘low value payments’, zoals het segment van kleine bedragen heet, voor Bancontact een belangrijk groeisegment is… Bancontact heeft echter nooit een rechtstreeks contact of contract met handelaars. Die sluiten immers een contract af met de leverancier van de betaalterminals of ‘acquirer’ zoals bijvoorbeeld marktleider Worldline. Het was dus geen eenvoudige opdracht voor een bureau om zonder enige directe band met handelaars de boodschap overtuigend te brengen.
 
De campagne voor Bankcontact had als doelstelling om consumenten te overtuigen om ook voor kleine betalingen Bancontact te gebruiken en tegelijkertijd handelaars te overtuigen om de boodschap te verkondigen aan hun klanten. Daartoe lanceerde Kustmaan een b2b-campagne. Kortom, de directe campagne van Kunstmaan had een indirecte doelstelling en droeg uiteindelijk bij aan de bredere doelstelling van Bancontact om het voorkeursmerk te zijn, ook voor kleine betalingen.
 
De boodschap naar handelaars ging in essentie over iets dat niet zo sexy is: transactiekosten. Kunstmaan koos voor een aanpak waar het de handelaars verschillende keren heel direct en op een ongebruikelijke manier benaderde. De campagne startte met een teasende e-dm. ‘Hou je brievenbus in het oog! Word een grote held, doe het zonder kleingeld!’ Een aankondiging dat de handelaars gauw iets in hun bus konden verwachten waarmee ze, in ruil voor een kleine moeite, een jaar lang gratis Bancontact konden winnen. Een aantal dagen later kregen ze een DM in de bus. Geen gewone direct mail, maar een opvallend doosje dat hen in de picture zette als ‘Held van ’t kleingeld’ voor hun klanten. Naast een brief waarin de voordelen van het aanvaarden van Bancontact nog eens toegelicht werd, kregen ze ook winkelmateriaal waarmee ze hun klanten konden duidelijk maken dat ze Bancontact ook aanvaarden voor kleine bedragen. Er werd een ‘heldendaad’ gevraagd dat door een undercover team, ‘de heldenspotters’, zou worden beloond. De heldenspotters trokken door het land en selecteerden 10 handelaars die zowel hun winkelmateriaal hadden geplaatst als kleine bedragen aanvaardden met Bancontact. Alles werd gefilmd en een filmpje met de aankondiging van de winnaars werd in een tweede e-dm naar alle handelaars gestuurd. Hiernaast werd de boodschap versterkt op twee extra touchpoints: een insert (flyer + table tent) in het My Pay magazine dat Worldline naar zijn klanten stuurt en bill insert bij de factuur die Worldline naar zijn klanten uitstuurt.
 
Resultaat? 8% conversie of bijna 800 handelaars die zelf het betalen van kleine bedragen met Bancontact promoten.

Best Use of Promo/Activation
‘De Digitale Versnelling’ (TBWA/Telenet for Business)

 
Telenet Business is actief in drie segmenten (kleine, middelgrote en grote ondernemingen). De twee eerste categorieën zijn een gegeerde doelgroep voor alle telecommerken die mooie verhalen opdissen over partnerships en inzicht in hun noden op het vlak van digital. Vaak blijft het echter bij holle beloften die in de praktijk weinig zoden aan de dijk brengen. Als ze toch met digitale content komen, staat die vaak veel te ver van het bed van het dagelijkse leven van deze pragmatisch ingestelde businesses.
 
Om daar iets aan te veranderen kwam Telenet Business met daden in plaats van woorden: storydoing in plaats van storytelling. De kleine ondernemers krijgen sinds februari dit jaar de gepersonaliseerde hulp van vijftien invloedrijke digitale experts, gespecialiseerd in negen verschillende domeinen (e-mail marketing, e-commerce, social media, websites, efficiency & infrastructure, security, branding, online advertising en conversion). Drie jaar lang doorkruisen ze Vlaanderen om de business van (toekomstige) Telenet-klanten digitaal te boosten via een 121 conversatie.
 
Het proces is eenvoudig: op het platform kunnen belangstellenden een afspraak maken met de experts. Die komen dan volledig gratis advies verlenen. De uitwisseling levert digitale insights op; die worden door de experts verwerkt in schriftelijke en video content. Die wordt vervolgens op grote schaal bij relevante doelgroepen verspreid via de website, sociale media, zoekmotoren en newsletters. Het platform werd ondersteund door een radio-, print- en DM-campagne.
 
De resultaten liegen er niet om. Er werden 684 afspraken gemaakt (tegen eind 2017 zouden dat er 1000 moeten zijn). De website ontving 80.000 bezoekers en de NPS van Telenet Business nam toe met 27,9%; die van de Digitale Versnelling met 83,1%.

Best Use of Direct
‘Shrink for Safety’ (LDV United/Kind en Gezin)

 
‘Shrink for Safety’ is een sensibiliseringscampagne van LDV United voor Kind en Gezin. Die doet een beroep op virtual reality en wil de medewerkers van crèches en kinderdagverblijven bewustmaken van de potentiële gevaren die ze hun kwetsbare kroost vaak onvrijwillig en onbewust doen lopen.
 
LDV United maakte in samenwerking met Fisheye een spot die de kijker onderdompelde in de realiteit van een crèche, gezien door de ogen van zijn bewonertjes. Het project vroeg een hoop voorbereidend werk. Fisheye moest oplossingen op maat bedenken om het project letterlijk tot leven te brengen.
 
Deze ervaring werd beleefd door de doelgroep via verschillende workshops die in Vlaanderen werden georganiseerd. De VR-film liet de medewerkers letterlijk krimpen tot ze de grootte van een kind hadden en zette hen in het midden van een crèche. Aldus konden ze zien welke mogelijke gevaren er allemaal achter de hoek loerden. Na de VR-ervaring kregen de medewerkers een vragenlijst waardoor eventuele problemen konden opgelost worden en de crèches konden uitgroeien tot veiligere speelhavens.

Best Use of PR
‘Surprise Selection’ (LDV United/Special Olympics)

 
Op 30 september 2016, tijdens de persconferentie waar de officiële selectie van de Rode Duivels werd bekendgemaakt, wisten enkele journalisten niet meer waar ze het hadden toen trainer Roberto Martinez de namen van acht onbekende spelers uitsprak. Het ging om acht Special Olympics atleten die geselecteerd werd om een ‘unified’ match te spelen tijdens een openbare training.
 
Het was de tweede actie van de campagne ‘Play Unified’ van LDV United die de maand daarvoor werd afgetrapt. De selectie van de nationale trainer en de daaropvolgende wedstrijd wekten een tweede golf van aandacht in de nationale en internationale pers.  De aanwezigheid van Lukaku, Vertonghen, Mertens, Hazard, Witsel en Mignolet hielp ook een handje uiteraard.

Best Use of Publishing/Content
‘Networking Works’ (Silver & Copper/ING)
 
Hoe je het ook draait of keert, networking is de sleutel naar succes. Helaas is niet iedereen geboren met de vaardigheid om gemakkelijk contact te leggen in een professionele context. Om dit probleem op te lossen en om zijn medewerkers te helpen om meer op het gemak te zijn tijdens professionele ontmoetingen, ontwikkelde ING een handige handleiding die beschikbaar was in drie talen (Fr, Nl en En). Daarin onthulden de auteurs de zeven geheimen van een goeie networker.
 
Het kleine oranje boekje werd gemaakt door Silver & Copper en werd meteen goed ontvangen bij de medewerkers van ING. De partners van ING, die onder de indruk waren van het gemak waarmee ING-medewerkers een gesprek aanknoopten, vroegen zelfs of ze ook een exemplaar konden krijgen. Last but not least, in 2018 zal er een workshop rond het thema en de handleiding georganiseerd worden. 

Best Use of Publishing/Content
‘Overlevingsgids’ (The Fat Lady/Kluwer)

 
Kluwer Learning biedt opleidingen aan professionals aan. Jaarlijks schrijven meer dan 25.000 professionals zich in voor minstens een van de meer dan 1.500 opleidingen. De uitdaging bestond erin om zulk groot en breed aanbod op een aantrekkelijke manier aan de doelgroep, jonge en ambitieuze professionals uit verschillende sectoren, voor te stellen.
 
In plaats van de gebruikelijke catalogus koos The Fat Lady in 2016 voor een content marketing aanpak. Dat resulteerde in de Kluwer Survivalgids, een handige gids met 20 survival tips voor op de werkvloer. Elke tip vertrok vanuit een concreet probleem en gaf een concrete oplossing. Wie meer wilde weten, werd doorverwezen naar het complete online aanbod van de opleidingen van Kluwer.
 
De survivalgidscampagne werd via meerdere kanalen gepromoot. De gids werd naar meer dan 28.000 professionals gestuurd met de post. De content werd ook verspreid per e-mail, via de website, in blogposts en via social media.
 
De communicatie resulteerde in een significante stijging van het aantal inschrijvingen voor de cursussen uit de gids (+23%). Daarnaast steeg de omzet met 12% in het eerste kwartaal. 

Best Use of Data/CRM
‘Agency MManager’ (Happiness/Media Marketing)

 
Ne voor Eurobest 2016 en in samenwerking met Happiness Brussels creëerde Media Marketing de Agency MManager, een interactief online spel dat openstaat voor alle community-leden van het medium, en meer bepaald de medewerkers van de bureaus. Alle proporties in acht genomen is de Agency MManager voor de reclame wat de Ifa Manager videogame is voor het voetbal. Het principe? Elke deelnemer beschikt over een budget van 450.000 euro om zijn eigen virtuele bureau op te richten en medewerkers te rekruteren bij de meest getalenteerde vakmensen van het land. Daarmee worden diegenen die in het MM Report van Media Marketing opgenomen zijn bedoeld. Vooraf ‘scande’ Happiness op basis van de gegevens in het MM Report alle Belgische campagnes die op de (C)CB Awards en de andere voornaamste internationale creatieve competities van 2014 tot 2016 in de prijzen vielen; het bureau deed hetzelfde met alle medewerkers van de bureaus die de campagnes bedachten. Zo kreeg elke medewerker aan de hand van een algoritme een (totaal fictieve) ‘financiële waarde’ toegekend, gebaseerd op de awards die hij of zij in het echte leven in de wacht sleepte. Hoe meer prijzen, hoe duurder de rekrutering.
 
De competitie startte drie weken voor Eurobest op mm.be en de inschrijvingen werden afgesloten enkele dagen voor het festival van start ging. De winnaar werd diegene die het virtuele bureau samenstelde met medewerkers die de meeste prijzen zouden winnen op Eurobest. In totaal werden meer dan honderd virtuele bureaus samengesteld.
 
De voornaamste doelstelling was betrokkenheid genereren bij alle leden van de Media Marketing-community en traffic genereren op mm.be, de toegangspoort naar de Agency MManager. De tweede doelstelling wilde het MM report in de verf zetten: dat wordt vandaag beschouwd als een essentieel benchmark voor al wie actief is in de creatieve sector. Met deze interactieve online wedstrijd wilde MM tot slot ook alle talenten die bijdragen tot de creatie van een opmerkelijke campagne in de schijnwerpers plaatsen: accounts, planners, strategen, producers,… en niet alleen de creatieven.
 
De doelgroep van het spel werd vooral geactiveerd door MM e-News en de sociale media. De lancering van de game werd ook ondersteund door een F2F affichagecampagne in de bureaus.
 
Resultaat: er werden meer dan 100 virtuele bureaus gecreëerd die de aandacht trokken van heel wat MM-lezers, ook als die niet meededen. Tijdens de hele duur van de actie nam de traffic op mm.be toe met 15%. Het succes was zo groot dat de wedstrijd herhaald werd voor de Cannes Lions 2017. Gevolg: in juni 2017 piekte het bereik van mm.be op een nog nooit bereikt niveau. 



PRESS




Best Content
De Apotheker (Roularta Healthcare)

 
De Apotheker/Le Pharmacien richt zich tot de gespecialiseerde doelgroep van de ziekenhuis- en officina-apothekers. Het magazine wijdde vorig jaar een reeks van vier themadossiers aan biologicals en biosimilars, een categorie van geneesmiddelen waarmee apothekers de komende jaren steeds vaker mee te maken zullen krijgen. Om hen te helpen hun kennis bij te spijkeren diepte het vakblad de thematiek uit.
 
Om het onderwerp zelf onder de knie te krijgen ging de redactie een tweedaagse opleiding volgen bij het gereputeerde National Institute for Research and Training in Bioprocessing (NIBRT) in Dublin (Ierland), het mekka voor research inzake biosimilars. Daarvoor kregen ze de steun van Abbvie.
 
Er werd vervolgens heel veel ruimte in het magazine gemaakt (4 afleveringen) om uitgebreid alle uitleg te doen en plaats te hebben voor veel illustraties die het aanschouwelijk maken zodat de lezer stap voor stap meegenomen kon worden in dat hele proces. Daarbij beperkte het blad zich niet tot wat het in Ierland hoorde of zag, maar werd ook een Belgische expert geïnterviewd en ging de redactie haar licht opsteken bij het Fagg om een zo objectief en genuanceerd mogelijk artikel te brengen. Al deze niet voor de hand liggende content werd in een gestructureerd dossier met een mooie lay-out gegotenn waardoor de lezers beter vertrouwd geraakte met een bepaalde terminologie. Bovendien wordt de artikelenreeks nog altijd gebruikt om vervolgstukken te maken, zeker met de besluitvorming van onze minister De Block die het gebruik van biosimilars een dwingend karakter wil geven. Het was een bijzonder moeilijke materie, maar het is zo verrijkend als je als journalist eens de tijd kunt nemen om een aantal dingen echt grondig te doen.
 
Best Content
De Artsenkrant (Roularta Healthcare)

 
Artsenkrant is een sterk merk. Het is niet alleen een referentie bij huisartsen en artsen-specialisten maar ook bij ziekenhuizen, het beleid, organisaties in de gezondheidszorg, de administraties enz.
 
Om die goede reputatie bij een belangrijke stakeholder in de gezondheidszorg, de ziekenhuizen, te valoriseren lanceerde de redactie van Artsenkrant in 2017 het concept ‘ziekenhuisbijlagen’. Deze bijlagen bieden ziekenhuizen de mogelijkheid om hun werking (tegen betaling) in een bijlage van 8, 12, 16 of 24 pagina’s voor te stellen. De bijlage wordt onder blister meegestuurd met de gewone editie van Artsenkrant. Dit is een louter redactioneel concept, in de bijlagen staat geen publiciteit.
 
De inhoud wordt in overleg tussen het ziekenhuis en de redactie ingevuld. Daarbij wordt strikt de indeling gevolgd zoals ze ook in de edities van Artsenkrant zelf worden gehanteerd. Er is met andere woorden plaats voor een editoriaal, aandacht voor actueel beroepsnieuws, geneeskunde, praktijkinformatie en cultuur. En het gaat uiteraard over onderwerpen die artsen interesseren. De bijlagen presenteren het ziekenhuis als een ‘community’; ze gaan dus verder dan enkel medische ingrepen. Behalve de exemplaren die onder bijlage worden meegestuurd, ontvangt het ziekenhuis circa duizend exemplaren extra. Het kan ook vrij beschikken over een e-bladermodule van de bijlage.
 
In de praktijk stelde het medium vast dat ook andere organisaties geïnteresseerd zijn in deze formule. Zo bracht Artsenkrant in juni 2017 een bijlage over het Wit-Gele Kruis uit en ook voor 2018 zit het orderboekje al goed vol. Wellicht heeft dat te maken met het feit dat de bijlagen een vorm van native advertising zijn waartegen geen enkele journalist bezwaar maakt en waar ook de opdrachtgevers enthousiast over zijn. Ze stelt ziekenhuizen in staat zich als aantrekkelijke werkgever voor artsen te profileren en de overheid te bewijzen dat ze ‘value for money’ krijgt.
 
Best Launch
MT.be (Publicarto)

 
MT staat voor Management Team, het nieuwe magazine voor CEO’s en andere leidinggevenden bij multinationals en KMO’s dat Publicarto begin vorig jaar lanceerde en dat toen de B2B Award voor Best Launch in de wacht sleepte.
 
Om de titel ook online uit te bouwen, ontwikkelde de uitgever in 2016 een responsive website en e-mail nieuwsbrief. Op het menu: relevante, onafhankelijke en aantrekkelijk gepresenteerde content met een heldere focus op leiderschap, business en management voor een afgebakende doelgroep, met een duidelijke scheiding tussen redactie en commercie in de vorm van branded channels gericht op de zakelijke beslissers.
 
Net zoals zijn papieren tegenhanger, wil MT.be zijn lezers tot betere leiders maken. Dat gebeurt aan de hand van dezelfde pijlers als de printversie: business, management en leiderschap. Toch zijn het geen gewone kopieën. Online wordt gekozen voor aanvullende, kortere, praktischere, kortom meer hapklare content. De site krijgt ook extra dynamiek in de vorm van podcasts en video's. De wekelijkse nieuwsbrief lijst de beste artikelen van de week op. Zo gaat partnercontent mee in deze nieuwsbrief, ter ondersteuning van het kennisdomein en voor lead generation.
 
De resultaten liegen er niet om: in een half jaar tijd bereikte de newsletter meer dan 6.000 hoogwaardige subscribers en wekelijks komen er nog abonnees bij uit het hart van deze doelgroep. De site verwelkomde al 17.000 unieke bezoekers die gemiddeld meer dan 2 minuten per sessie op MT.be besteden. Gemiddeld is een bezoek goed voor twee pageviews en meer dan 67 procent nieuwe sessies. En, niet onaardig om te weten: het initiatief is nu al winstgevend. Daarom zal Publicarto het digitale luik van MT nog uitbreiden en zal er getest worden met meer nieuwsbrieven en verder inzetten op social media, video, podcasts,…
 
Best Launch
MM Brunch - Media Marketing

 
Flashback. De wekelijkse nieuwsbrief MM News die in 1989 van start ging, groeide al snel uit tot de referentie op de markt. Bij de overname van het merk MM door Marcom World in 2013 evolueerde de titel naar een volwaardig weekblad, met achtergronddossiers, interviews, analyses, enzovoort. Ondanks deze aanpassing wekte de papieren versie steeds minder belangstelling bij de abonnees van Media Marketing. Dat had wellicht veel te maken met de veranderende consumptiewijze van B2B nieuws en het succes van MM e-News (de elektronische newsletter van MM, met een openingspercentage van 40%, een leespiek tussen 5 en 7u ’s ochtend, die elke dag naar 5000 opt-in adressen (en betalende abonnees) verstuurd wordt.
 
Eind 2016 besloot MM na 25 jaar de publicatie van de weekly stop te zetten. In plaats daarvan werd op 15 januari 2017 de eerste editie van MM Brunch boven de doopvont gehouden. Doelstelling: ervoor zorgen dat de verdwijning van MM News geen negatieve impact heeft op de hernieuwing van de abonnementen op de Media Marketing-package. Deze nieuwe elektronische nieuwsbrief wordt elke zondag verstuurd om 12u30. Hij is een slimme aanvulling bij het digitale aanbod van de MM newsletters, waardoor het merk voortaan zes dagen op zeven aanwezig is bij de abonnees. MM Brunch biedt zijn lezers in vergelijking tot de klassieke e-news informatie die beter aansluit bij het zondagse leesmoment: opiniestukken, columns, interviews, de campagne van de week, de Milky Way (een absolute topafspraak voor de creatieven in de bureaus), de Afterwork-tip van de dag, de meest gelezen berichten op mm.be en diegene die je niet mocht missen.
 
Van iets meer dan 20% tijdens de beginperiode steeg het openingspercentage van MM Brunch tot 40%, vergelijkbaar met MM e-News dus. Ondanks de verdwijning van de papieren weekly, is de hernieuwing van de abonnementen op de MM-package niet gedaald. Integendeel zelfs, want sinds september 2017 was het aantal abonnementen met 4% gestegen in vergelijking tot een jaar eerder. 



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier