SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: ABXplore na een maand

Zaterdag 21 Oktober 2017


Seen from Space: ABXplore na een maand
De lancering van een nieuwe zender in het zuidelijke landsgedeelte is zeldzaam genoeg in vergelijking met de duizelingwekkende opmars van het aantal tv-zenders in het noordelijke landsgedeelte. De start van ABXplore verdient dus onze aandacht, zeker omdat de zender snel een plaats lijkt te verwerven in het mannelijke Franstalige televisielandschap. Als themazender voor actieve mannen van 15 tot 49 jaar heeft ABXplore niet het warm water uitgevonden in vergelijking tot zijn concurrenten, aangezien dat zijn voornaamste content leveranciers zijn (National Geographic, Discovery Channel, Planète+ du groupe Canal), maar door een ingrediënt van AB3 toe te voegen: catch. Die spektakelsport trekt de jonge zender naar boven en positioneert hem meteen duidelijk voor de grootste gehorodateerde rivaal, National Geographic. Na een maand haalt ABXplore een gemiddeld marktaandeel van meer dan 2% op de mannen van 18-54 jaar; de zender spreekt zowel de 18-34-jarigen als de 35-54-jarigen aan. Als outsider-themazender scoort hij proportioneel beter in off prime, als de grote zenders minder op hun hoede zijn. Aangezien nog niet iedereen door heeft dat AB4 vervangen is door Xplore, zit de zender nog niet op zijn toppunt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier