SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: ABXplore na een maand

Zaterdag 21 Oktober 2017


Seen from Space: ABXplore na een maand
De lancering van een nieuwe zender in het zuidelijke landsgedeelte is zeldzaam genoeg in vergelijking met de duizelingwekkende opmars van het aantal tv-zenders in het noordelijke landsgedeelte. De start van ABXplore verdient dus onze aandacht, zeker omdat de zender snel een plaats lijkt te verwerven in het mannelijke Franstalige televisielandschap. Als themazender voor actieve mannen van 15 tot 49 jaar heeft ABXplore niet het warm water uitgevonden in vergelijking tot zijn concurrenten, aangezien dat zijn voornaamste content leveranciers zijn (National Geographic, Discovery Channel, Planète+ du groupe Canal), maar door een ingrediënt van AB3 toe te voegen: catch. Die spektakelsport trekt de jonge zender naar boven en positioneert hem meteen duidelijk voor de grootste gehorodateerde rivaal, National Geographic. Na een maand haalt ABXplore een gemiddeld marktaandeel van meer dan 2% op de mannen van 18-54 jaar; de zender spreekt zowel de 18-34-jarigen als de 35-54-jarigen aan. Als outsider-themazender scoort hij proportioneel beter in off prime, als de grote zenders minder op hun hoede zijn. Aangezien nog niet iedereen door heeft dat AB4 vervangen is door Xplore, zit de zender nog niet op zijn toppunt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier