SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: ABXplore na een maand

Zaterdag 21 Oktober 2017


Seen from Space: ABXplore na een maand
De lancering van een nieuwe zender in het zuidelijke landsgedeelte is zeldzaam genoeg in vergelijking met de duizelingwekkende opmars van het aantal tv-zenders in het noordelijke landsgedeelte. De start van ABXplore verdient dus onze aandacht, zeker omdat de zender snel een plaats lijkt te verwerven in het mannelijke Franstalige televisielandschap. Als themazender voor actieve mannen van 15 tot 49 jaar heeft ABXplore niet het warm water uitgevonden in vergelijking tot zijn concurrenten, aangezien dat zijn voornaamste content leveranciers zijn (National Geographic, Discovery Channel, Planète+ du groupe Canal), maar door een ingrediënt van AB3 toe te voegen: catch. Die spektakelsport trekt de jonge zender naar boven en positioneert hem meteen duidelijk voor de grootste gehorodateerde rivaal, National Geographic. Na een maand haalt ABXplore een gemiddeld marktaandeel van meer dan 2% op de mannen van 18-54 jaar; de zender spreekt zowel de 18-34-jarigen als de 35-54-jarigen aan. Als outsider-themazender scoort hij proportioneel beter in off prime, als de grote zenders minder op hun hoede zijn. Aangezien nog niet iedereen door heeft dat AB4 vervangen is door Xplore, zit de zender nog niet op zijn toppunt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier