SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

New Job @ Proximus, volume 2: Applied Digital Innovation Manager

Zondag 15 Oktober 2017


New Job @ Proximus, volume 2: Applied Digital Innovation Manager
Disruptieve businessmodellen, digitale transformaties, nieuwe communicatiemodellen. Dat zijn de termen waarmee we dagelijks mee om de oren worden geslagen. Die economische veranderingen gaan uiteraard ook gepaard met de opkomst van nieuwe jobtitels. In deze interviewreeks gaan we daarom dieper in op nieuwe functies die bij Proximus gecreëerd worden. Maak kennis met Applied Digital Innovation Manager Bram Leunis.
 
Waaruit bestaat je job als Applied Digital Innovation Manager?
In een grote structuur als de onze is het dikwijls niet eenvoudig om nieuwe innovaties te operationaliseren. Samen met een klein team zorg ik voor het implementeren van nieuwe digitale technologieën en processen in de bestaande organisatie. Wanneer er iets nieuws opduikt, bekijken we hoe daarmee aan de slag kunnen gaan, betrekken de interne teams bij wie de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt en begeleiden de implementatie. Enkele jaren terug hebben we zo de krijtlijnen voor onze social media aanpak uitgewerkt die vandaag volledig wordt uitgevoerd door onze communicatieteams en onze klantendienst. Vandaag zijn er nieuwe uitdagingen waar we aan werken zoals co-creatie en artificiële intelligentie. Daarnaast zorg ik er voor dat onze medewerkers het belang van digitale transformatie kennen, opdat Proximus ook in de toekomst relevant zou blijven voor onze klanten.
 
Wat zijn de vereiste (specifieke) vaardigheden voor deze functie?
Wij zijn geen klassiek innovatieteam dat met zijn hoofd in de wolken leeft. Ons doel is om nieuwe digitale processen en toepassingen concreet te maken. Daarvoor moet je niet enkel opvolgen wat er zoal gebeurt in de wereld, maar moet je ook onze organisatie goed kennen en begrijpen. Het menselijke aspect is ongelooflijk belangrijk, want uiteindelijk moeten we collega’s overtuigen om iets nieuws te proberen. Daarbij maken we graag ook onze handen vuil: tijdens ons adoptieproces voeren we zelf de activiteiten uit die we in een later stadium aan andere teams over laten. Een gezonde dosis nieuwsgierigheid en leergierigheid zijn dus ook noodzakelijk.
 
Waarom heb je voor deze functie en Proximus gekozen?
Ik heb het geluk gehad om de functie en de rol van het team zelf mee te kunnen vormen. Oorspronkelijk vormden we een Social Media Competence Center, waardoor ik al een bevoorrechte kijk had op hoe bedrijven zoals Facebook en Google werken. Ook dankzij contacten met start-ups kon ik mijn blik verruimen. Ik was, voor ik het wist, mensen aan het warm maken voor innovaties. Er is binnen ons bedrijf veel interesse hiervoor, maar men weet niet altijd hoe er concreet mee aan de slag te gaan. Die leegte trachten we nu op te vullen met ons team.
 
Bestaan er specifieke opleidingen voor deze job?
Neen, eigenlijk niet. Je kan natuurlijk leren over hoe concrete zaken in zijn werk gaan, maar eigenlijk is het hebben van de juiste mindset belangrijker dan het volgen van een bepaalde opleiding. Het netwerk dat ik doorheen de jaren heb opgebouwd binnen mijn bedrijf is mijn grootste troef. Ik denk ook dat ik goed functioneer binnen een grote organisatie, wat niet altijd evident is. Ten slotte ben ik ook nieuwsgierig naar hoe de wereld van onze klanten aan het veranderen is en hoe we hen daar zo goed mogelijk in kunnen bijstaan.
 
Beschrijf je parcours.
Ik heb een diploma Industrieel Ingenieur Elektronica en ben op die manier bij het toenmalige Belgacom begonnen. Ik startte in het ‘Young Potential’ programma, waardoor ik meteen de kans had om op korte termijn in verschillende teams aan de slag te gaan. Ik heb als engineer gewerkt aan ons tv-platform en aan mobiele messaging diensten. Later ben ik dan naar het E-Business team gegaan, waar ik product manager werd voor online support applicaties. Het is in die hoedanigheid dat ik, samen met een groepje enthousiastelingen onze social media activiteiten gestart heb. Intussen werd onze divisie verantwoordelijk voor het Digitale Transformatie programma van Proximus en belandde ik bijgevolg in mijn huidige rol.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier