SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

New Job @ Proximus, volume 2: Applied Digital Innovation Manager

Zondag 15 Oktober 2017


New Job @ Proximus, volume 2: Applied Digital Innovation Manager
Disruptieve businessmodellen, digitale transformaties, nieuwe communicatiemodellen. Dat zijn de termen waarmee we dagelijks mee om de oren worden geslagen. Die economische veranderingen gaan uiteraard ook gepaard met de opkomst van nieuwe jobtitels. In deze interviewreeks gaan we daarom dieper in op nieuwe functies die bij Proximus gecreëerd worden. Maak kennis met Applied Digital Innovation Manager Bram Leunis.
 
Waaruit bestaat je job als Applied Digital Innovation Manager?
In een grote structuur als de onze is het dikwijls niet eenvoudig om nieuwe innovaties te operationaliseren. Samen met een klein team zorg ik voor het implementeren van nieuwe digitale technologieën en processen in de bestaande organisatie. Wanneer er iets nieuws opduikt, bekijken we hoe daarmee aan de slag kunnen gaan, betrekken de interne teams bij wie de uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt en begeleiden de implementatie. Enkele jaren terug hebben we zo de krijtlijnen voor onze social media aanpak uitgewerkt die vandaag volledig wordt uitgevoerd door onze communicatieteams en onze klantendienst. Vandaag zijn er nieuwe uitdagingen waar we aan werken zoals co-creatie en artificiële intelligentie. Daarnaast zorg ik er voor dat onze medewerkers het belang van digitale transformatie kennen, opdat Proximus ook in de toekomst relevant zou blijven voor onze klanten.
 
Wat zijn de vereiste (specifieke) vaardigheden voor deze functie?
Wij zijn geen klassiek innovatieteam dat met zijn hoofd in de wolken leeft. Ons doel is om nieuwe digitale processen en toepassingen concreet te maken. Daarvoor moet je niet enkel opvolgen wat er zoal gebeurt in de wereld, maar moet je ook onze organisatie goed kennen en begrijpen. Het menselijke aspect is ongelooflijk belangrijk, want uiteindelijk moeten we collega’s overtuigen om iets nieuws te proberen. Daarbij maken we graag ook onze handen vuil: tijdens ons adoptieproces voeren we zelf de activiteiten uit die we in een later stadium aan andere teams over laten. Een gezonde dosis nieuwsgierigheid en leergierigheid zijn dus ook noodzakelijk.
 
Waarom heb je voor deze functie en Proximus gekozen?
Ik heb het geluk gehad om de functie en de rol van het team zelf mee te kunnen vormen. Oorspronkelijk vormden we een Social Media Competence Center, waardoor ik al een bevoorrechte kijk had op hoe bedrijven zoals Facebook en Google werken. Ook dankzij contacten met start-ups kon ik mijn blik verruimen. Ik was, voor ik het wist, mensen aan het warm maken voor innovaties. Er is binnen ons bedrijf veel interesse hiervoor, maar men weet niet altijd hoe er concreet mee aan de slag te gaan. Die leegte trachten we nu op te vullen met ons team.
 
Bestaan er specifieke opleidingen voor deze job?
Neen, eigenlijk niet. Je kan natuurlijk leren over hoe concrete zaken in zijn werk gaan, maar eigenlijk is het hebben van de juiste mindset belangrijker dan het volgen van een bepaalde opleiding. Het netwerk dat ik doorheen de jaren heb opgebouwd binnen mijn bedrijf is mijn grootste troef. Ik denk ook dat ik goed functioneer binnen een grote organisatie, wat niet altijd evident is. Ten slotte ben ik ook nieuwsgierig naar hoe de wereld van onze klanten aan het veranderen is en hoe we hen daar zo goed mogelijk in kunnen bijstaan.
 
Beschrijf je parcours.
Ik heb een diploma Industrieel Ingenieur Elektronica en ben op die manier bij het toenmalige Belgacom begonnen. Ik startte in het ‘Young Potential’ programma, waardoor ik meteen de kans had om op korte termijn in verschillende teams aan de slag te gaan. Ik heb als engineer gewerkt aan ons tv-platform en aan mobiele messaging diensten. Later ben ik dan naar het E-Business team gegaan, waar ik product manager werd voor online support applicaties. Het is in die hoedanigheid dat ik, samen met een groepje enthousiastelingen onze social media activiteiten gestart heb. Intussen werd onze divisie verantwoordelijk voor het Digitale Transformatie programma van Proximus en belandde ik bijgevolg in mijn huidige rol.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier