SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Adverteerders verslaafd aan 6''-spots? Niet bij ons!

Zondag 15 Oktober 2017


Seen from Space: Adverteerders verslaafd aan 6''-spots? Niet bij ons!
MM had het op 5 oktober over de nieuwe mode van 6’’-spots bij de Amerikaanse adverteerders. We checkten ondertussen hoe het bij ons gesteld is. En hoewel blijkt dat de gemiddelde duur sinds 2010 met 3’’ gedaald is, moet je niet denken dat de 30’’-spot hier heeft afgedaan. In 2016 vertegenwoordigde hij 26% van de totale uitzendingen; idem dito tijdens de eerste maanden van dit jaar, precies zoals in 2010. Er doet zich wel een evolutie voor bij de kortere formaten: tussen 16 en 20 seconden (met veel 20’’, in feite) groeide het aandeel van 21 naar 31% van het totaal; tussen 11 en 15 seconden nam het toe van 10 tot 16% tussen 2010 en 2017. Ultrakorte spots groeien heel geleidelijk van 10 naar 13%. Er is dus geen sprake van een rush naar de korte formaten die geïnspireerd zijn door online video. Tegelijk is de proportie lange spots (meer dan 30”) enorm afgenomen: van 16% in 2010 naar 5% vandaag. Het verandert dus wel, maar zeker niet radicaal.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier