SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Adverteerders verslaafd aan 6''-spots? Niet bij ons!

Zondag 15 Oktober 2017


Seen from Space: Adverteerders verslaafd aan 6''-spots? Niet bij ons!
MM had het op 5 oktober over de nieuwe mode van 6’’-spots bij de Amerikaanse adverteerders. We checkten ondertussen hoe het bij ons gesteld is. En hoewel blijkt dat de gemiddelde duur sinds 2010 met 3’’ gedaald is, moet je niet denken dat de 30’’-spot hier heeft afgedaan. In 2016 vertegenwoordigde hij 26% van de totale uitzendingen; idem dito tijdens de eerste maanden van dit jaar, precies zoals in 2010. Er doet zich wel een evolutie voor bij de kortere formaten: tussen 16 en 20 seconden (met veel 20’’, in feite) groeide het aandeel van 21 naar 31% van het totaal; tussen 11 en 15 seconden nam het toe van 10 tot 16% tussen 2010 en 2017. Ultrakorte spots groeien heel geleidelijk van 10 naar 13%. Er is dus geen sprake van een rush naar de korte formaten die geïnspireerd zijn door online video. Tegelijk is de proportie lange spots (meer dan 30”) enorm afgenomen: van 16% in 2010 naar 5% vandaag. Het verandert dus wel, maar zeker niet radicaal.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier