SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

New Job @ Proximus, volume 1: Communication Journey Manager

Zondag 8 Oktober 2017


New Job @ Proximus, volume 1: Communication Journey Manager
Disruptieve businessmodellen, digitale transformaties, nieuwe communicatiemodellen. Dat zijn de termen waarmee we dagelijks mee om de oren worden geslagen. Die economische veranderingen gaan uiteraard ook gepaard met de opkomst van nieuwe jobtitels. In deze nieuwe interviewreeks gaan we daarom dieper in op nieuwe functies die bij Proximus gecreëerd worden. We trappen de reeks af met Communication Journey Manager Bart De Bodt.

Waaruit bestaat je job als Communication Journey Manager?
Als Communication Journey Manager treed je op als de architect van de totale communciatie journey en bepaal je welke boodschappen aan welke doelgroepen moeten worden getoond. Daarnaast zorg je voor de juiste mix van push, pull, owned, earned, shared en paid media. Het is een transversale functie waarbij je stakeholders van verschillende specialisaties samenbrengt om een traject te creëren dat op de leest van de klant is geschoeid.

Wat zijn de vereiste (specifieke) vaardigheden voor deze functie?
Het allerbelangrijkste is klantgerichtheid. Hierbij is het belangrijk dat je goed kan samenwerken met de verschillende disciplines om ervoor te zorgen dat iedereen aan hetzelfde zeil trekt. Verder is het van belang dat je naast een brede digitale marketing kennis een diepgaande begrip van digitale media hebt. Daarnaast moet je vertrouwd zijn met content marketing en de verschillende mogelijkheden binnen advertising: de verschillende manieren om media te kopen, kennis over de verschillende formaten, alle targeting mogelijkheden, enz. Daarbij heb je ook een goede technologische bagage nodig en moet je zelf aan de slag kunnen met verschillende advertentieplatformen en tools zoals een DMP. Tot slot moet je ook een combinatie van analytische en creatieve skills aan de dag leggen.

Waarom heb je voor deze functie en Proximus gekozen?
De functie trekt me heel erg aan omdat ze de kans biedt om alle touchpoints rond de klant te bouwen. Bij veel bedrijven zijn er de afgelopen jaren veel nieuwe silo’s gecreëerd. Naast de tradionele media zijn er namelijk veel media zoals zoekmachines en social media bij gekomen die vaak door gespecialiseerde teams beheerd worden. Nu is er de opkomst van conversational interfaces. We komen op een punt dat bedrijven bekijken hoe ze al die touchpoints opnieuw meer op elkaar kunnen afstemmen vanuit een duidelijke visie. Proximus is hier een voorloper in. ik zie deze functie dan ook als een uitdaging. Proximus is een bedrijf dat duidelijk in verandering is en allerlei stappen onderneemt om meer klantgericht en agile te worden en enorm in digitaal investeert. Het topmanagement heeft een sterke visie en ook dat heeft me aangetrokken om voor Proximus te kiezen.

Bestaan er specifieke opleidingen voor deze job?
Nee, niet echt. Natuurlijk  heb je wel opleidingen over communciatie, marketing en zelfs meer specifiek over digitale marketing. Zeker in de laatste opleiding komen veel zaken aan bod die je nodig hebt in deze functie. Naast een algemene digitale achtergrond is het toch ook belangrijk om verregaande digitale media expertise te hebben. Zo moet je bijvoorbeeld weten dat je op basis van Reach en Frequency op Facebook kan aankopen, moet je de  targeting mogelijkheden op de verschillende platformen goed beheersen en moet je weten hoe je een boodschap het best kan overbrengen. Naast learning on the job is er gelukkig veel informatie beschikbaar via allerlei websites and blogs en worden er via mediapartners vaak workshops georganiseerd.

Beschrijf je parcours.
I
k heb een diploma Communicatiewetenschappen behaald aan de UA en ben begonnen als webmaster bij HR Square, een HR magazine. Vervolgens heb ik als EMEA Communications Coordinator gewerkt bij Thomson Reuters. Daarna heb ik de switch gemaakt naar de B2C-markt. Eerst als Online Marketing en E-commerce Manager bij CeWe Color, daarna als consultant bij The House of Marketing waarbij ik heb gewerkt op topics als CRM, brand management, media planning, digitale marketing en innovatie. De laatste twee jaar was ik aan de slag als Digital Marketing en Transformation Manager bij Engie Electrabel en nu ben ik dus net begonnen bij Proximus.



ARCHIVE / BRANDS - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier