SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Geoffrey La Rocca (Teads): "Niets kan de journalistieke inhoud vervangen als beste garantie op het vlak van brand safety"

Zondag 8 Oktober 2017


Geoffrey La Rocca (Teads):
Een tiental dagen geleden was het Franse management van outstream videospecialist Teads in Brussel voor een lunchdebat dat MM organiseerde voor verschillende experts in de mediabureaus. Thema van de dag: de toekomst van video. Tekst en uitleg door Managing Director France, Geoffrey La Rocca.

Teads dat sinds maart in handen is van de groep Altice, is sinds een jaar actief in België. Kun je eerst even kort samenvatten wat jullie activiteit precies omvat?
Teads staat om te beginnen voor een internationaal netwerk van 25 000 uitgevers die meer dan een miljard internetgebruikers vertegenwoordigen. Zij bieden de context om op een veilige manier campagnes te verspreiden. Dankzij ons Supply Side Platform kunnen uitgevers zowel op desktop als mobiel hun reclameruimte automatisch beheren en inkomsten genereren.

Daarnaast hebben we een ‘outstream’ videoformaat op punt gesteld, waardoor videocontent ook buiten de traditionele videostream kan worden geplaatst. Dat kan tussen twee paragrafen van een artikel zijn, maar ook in de newsfeed op een smartphone bijvoorbeeld.

Wat voor balans maken jullie op na jullie eerste jaar hier?
De Belgische markt staat erg ver op het vlak van video, mobile en programmatic. We zijn dus blij met de ontvangst die ons te beurt is gevallen: het was vrij gemakkelijk om Teads in België te installeren. Alle mediabureaus werken vandaag met Teads of hebben het al getest. Wat de uitgevers betreft, zitten we aan een dekking van ongeveer 80%; dat percentage willen we nog optrekken. Maar je kunt vandaag al gerust stellen dat we een krachtig alternatief bieden voor Google en Facebook.

Hoe bedoel je?
Ik denk dat we precies op het juiste moment komen met waardevolle oplossingen voor acute problemen op het vlak van viewability, brand safety, user experience en meetbaarheid. Ons product is skippable, niet intrusief in view to play. Bovendien wordt het gegarandeerd gebruikt in een zeer kwalitatieve omgeving, gevormd door de context van de uitgevers. We aanvaarden alle audits van onze metingen door derden, in tegenstelling tot de Gafan. Daarnaast kijken we vooruit en daar hebben we intern veel technische middelen voor. Onze kracht zit bij onze 100 ingenieurs in Montpellier, waardoor we zeer geavanceerd kunnen werken en ons zeer snel aanpassen aan systemen die almaar veranderen.

Over verandering gesproken, wat zijn volgens jou de grote uitdagingen van morgen?
Data uiteraard en schaal, maar ook de mogelijkheden van het displayformaat. Dat vinden we opnieuw uit, door een kijktijd van 3 tot 5 seconden te garanderen om de problematiek van de lage viewability op te lossen. En wat Teads in België in het bijzonder betreft moeten we werken aan de versterking van de Nederlandstalige teams en de uitbreiding van de dekking bij de uitgevers. We willen partnerships afsluiten met grote adverteerders, onder andere om ze te helpen met insights en expertise. We verkopen niet alleen kilo’s video, maar ook een ervaring. Tot slot speelt ook de toekomst van mobile een centrale rol. De gebruiken zijn er anders dan op desktop.

Is Teads een efficiënt hulpmiddel in de strijd tegen ad blocking?
Het klinkt wellicht banaal, maar het komt er in de eerste plaats op aan van te begrijpen waarom mensen een adblocker geïnstalleerd hebben. De media werken tegenwoordig met te veel partners, wat leidt tot een veelheid aan intrusieve formaten. Daar kunnen wij met onze producten iets aan doen. Niets kan de journalistieke inhoud vervangen als beste garantie op het vlak van brand safety. We moeten we de inhoud opnieuw een centrale plaats geven in de reclame; het zijn de uitgevers die de sleutel in handen hebben wat het engagement ten opzichte van reclame betreft.



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Gold Best Multi Channel Campaign + Bronze Best Awareness Campaign
'Dare to play' (LDV United/Special Olympics)
 
Unified Sports is een categorie die meerdere sporten met verschillende regels...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier