SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Gauthier Van Reepinghen (High5*) en Wim Voss (NewWorld): "Het menselijke aspect als centrale pijler in het vak en de technologie ten dienste van de mens"

Vrijdag 6 Oktober 2017


Gauthier Van Reepinghen (High5*) en Wim Voss (NewWorld):
Tien maanden na zijn oprichting begint High5*, het bureau van field marketing en brand activation dat in het leven geroepen werd door Gauthier Van Reepinghen, aan een nieuw hoofdstuk in zijn korte geschiedenis, met de toetreding van Wim Voss, de oprichter van NewWorld tot het kapitaal.
 
Eerstgenoemde leerde het klappen van de zweep bij Promo Sapiens en richtte vervolgens GreenDmedia op. Hij stond ook gedurende enkele maanden aan het hoofd van Euroregie en associeerde zich met Thierry Callaert, met wie hij zes jaar lang verantwoordelijk was voor Haka, een expertisecentrum in field marketing en brand activation. In december verliet Gauthier Van Reepinghen via een MBO de IPG Mediabrands constellatie om zijn carrière een nieuwe richting uit te sturen met High5*.
 
Wim Voss van zijn kant beschikt over 25 jaar ervaring in dezelfde disciplines, field marketing en activering, onder andere via de oprichting van het bureau NewWorld dat hij in 2013 verkocht aan Dentsu Aegis Network, om het vier jaar later opnieuw over te nemen.
 
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Gauthier Van Reepinghen:
Ik heb Wim leren kennen in de tijd van Haka. Onze wegen kruisten meermaals en met High5* hebben we de gelegenheid gehad om op verschillende dossiers samen te werken. Zo kon Wim mijn bureau, zijn waarden en onze nieuwe werkwijze met onze klanten en partners leren kennen en dat sprak hem allemaal aan.
 
Waarom stel jij je kapitaal open?
High5* maakt een snelle groei door. We werken voor klanten als Nestlé, Europ Assistance, Mastercard, Fnac en Essent waarmee we zopas getekend hebben. Deze groei brengt een reeks nieuwe noden met zich mee inzake planning en logistiek. Ik wilde dus een partner vinden die daaraan zou kunnen beantwoorden. Toen Wim blijk gaf van belangstelling, heb ik deze unieke kans gegrepen om mijn voordeel te doen met zijn kennis van de sector en zijn 25 jaar ervaring.
 
Wim Voss: Ik heb in maart NewWorld teruggekocht van Dentsu, op een moment waarop het niet zo goed ging met het bedrijf. De infrastructuur, ons warehouse van 3.000m2 in Mechelen, bleek te groot voor de business. De samenwerking met High5* heeft ons in staat gesteld onze krachten te verdubbelen. We hebben ons eerst verloofd alvorens te trouwen. Vandaag gaat het beter met NewWorld, High5* zit in een sterke groeifase en zoekt partnerships, ik koester trouwens de ambitie om een ecosysteem van specialisten in activatie te ontwikkelen. Al die redenen hebben me ervan overtuigd om aandelen te nemen in het bureau van Gauthier, 25% om precies te zijn.
 
Blijven jullie beide bureaus toch onafhankelijk en elkaars concurrenten?
Inderdaad. Beide bedrijven zullen naast elkaar blijven bestaan met hun eigen DNA, hun eigen baseline. High5 kan van onze infrastructuren, onze planning en onze logistiek profiteren, terwijl NewWorld zijn voordeel kan doen met de technologische innovaties van High5*.
 
Gauthier Van Reepinghen: We blijven zeker concurrenten ja, voor mij is het onontbeerlijk dat we elk ons eigen verhaal blijven schrijven. NewWorld het zijne en wij het onze.
 
Wim Voss: Het verhaal van NewWorld is de fantastische ervaring inzake mass sampling voor de fmcg die de afgelopen tien jaar werd opgedaan.
 
Gauthier Van Reepinghen: Het onze wordt nu geschreven. Door te proberen het beste uit elk bureau te nemen, te innoveren met onze eigen tools en onze manier van werken. We zien dat phygital het mogelijk maakt onze business opnieuw uit te vinden, maar er wordt nog niet genoeg rekening mee gehouden, hoewel het nochtans kansen creëert. We hebben bijvoorbeeld Apinio gecreëerd met Pix Factory. Dat is een app die het mogelijk maakt om posttests in de field te doen. Dat leidt tot ongelooflijke insights, veel gegevens, enzovoort, en het is inbegrepen in ons dienstenaanbod.
 
Het verhaal van High5* is ook de USP ‘the human touch’, een fundamenteel gegeven voor mijn vijf medewerkers en mezelf. Het menselijke aspect een centrale plaats geven in het vak en de technologie ten dienste stellen van de mens. High5* staat voor de vijf waarden die we nastreven: nabijheid, dialoog, respect, verantwoordelijkheid en vertrouwen. En transparantie, de reden waarom we dit partnerschap met Wim niet onder stoelen of banken steken.
 
Wim, nog even iets over het ecosysteem dat je wilt ontwikkelen?
Wim Voss:
Ik ben en blijf een ondernemer. Naast High5* en NewWorld dat ook aanwezig is in Nederland en Frankrijk, probeer ik een soort shopping mall te creëren met gespecialiseerde boetieks, een ecosysteem van partnerships met elk hun meerwaarde. Een model à la Duval Union voor brand activation. Het beantwoordt aan de verwachtingen van onze klanten die steeds meer met specialisten willen werken.
 
Naast de twee eerder genoemde groepeert het momenteel bedrijven als Printix, Pandafish, NewFusion, Cravat Events en Spicymotion. Ik hoop dat we het er snel opnieuw kunnen over hebben.
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier