SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers

Zondag 8 Oktober 2017


Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers
Om de twee jaar laat de Federale Overheidsdienst voor Economie (FOD) een enquête voeren over de inkomsten en uitgaven van de Belgische gezinnen bij een steekproef van 5000 families. Dat geeft een gedetailleerd beeld (meer dan 1500 lijnen) van al dan niet toegeefbare uitgaven (‘prostitutie’ en ‘cannabis’ staan bijvoorbeeld ook in de lijst) door onze landgenoten. De gegevens voor 2016 werden zopas gepubliceerd en maken het mogelijk te vergelijken, ook al raadt de FOD aan enkel de verdeling van de verschillende jaren te vergelijken; die zou immers weinig beïnvloed zijn door methodologische veranderingen. Wat de aankoop van kranten en periodieken betreft, stellen we twee achtereenvolgende dalingen van hun aandeel in de uitgaven van de gezinnen. In 2016 zou die 20% lager liggen dan vier jaar eerder. De evolutie zou vooral te wijten zijn aan de hoogste inkomensklassen. Verder neemt het bescheiden aandeel van filmtickets in de huishoudelijke uitgaven bijna overal toe in 2016.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Gold Best Multi Channel Campaign + Bronze Best Awareness Campaign
'Dare to play' (LDV United/Special Olympics)
 
Unified Sports is een categorie die meerdere sporten met verschillende regels...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier