SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers

Zondag 8 Oktober 2017


Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers
Om de twee jaar laat de Federale Overheidsdienst voor Economie (FOD) een enquête voeren over de inkomsten en uitgaven van de Belgische gezinnen bij een steekproef van 5000 families. Dat geeft een gedetailleerd beeld (meer dan 1500 lijnen) van al dan niet toegeefbare uitgaven (‘prostitutie’ en ‘cannabis’ staan bijvoorbeeld ook in de lijst) door onze landgenoten. De gegevens voor 2016 werden zopas gepubliceerd en maken het mogelijk te vergelijken, ook al raadt de FOD aan enkel de verdeling van de verschillende jaren te vergelijken; die zou immers weinig beïnvloed zijn door methodologische veranderingen. Wat de aankoop van kranten en periodieken betreft, stellen we twee achtereenvolgende dalingen van hun aandeel in de uitgaven van de gezinnen. In 2016 zou die 20% lager liggen dan vier jaar eerder. De evolutie zou vooral te wijten zijn aan de hoogste inkomensklassen. Verder neemt het bescheiden aandeel van filmtickets in de huishoudelijke uitgaven bijna overal toe in 2016.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Dankzij de oprichting van bpost Media kan Welcome Media zich concentreren op zijn rol als partner voor de bureaus"



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier