SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers

Zondag 8 Oktober 2017


Seen from Space: moeilijke tijden voor de betalende pers
Om de twee jaar laat de Federale Overheidsdienst voor Economie (FOD) een enquête voeren over de inkomsten en uitgaven van de Belgische gezinnen bij een steekproef van 5000 families. Dat geeft een gedetailleerd beeld (meer dan 1500 lijnen) van al dan niet toegeefbare uitgaven (‘prostitutie’ en ‘cannabis’ staan bijvoorbeeld ook in de lijst) door onze landgenoten. De gegevens voor 2016 werden zopas gepubliceerd en maken het mogelijk te vergelijken, ook al raadt de FOD aan enkel de verdeling van de verschillende jaren te vergelijken; die zou immers weinig beïnvloed zijn door methodologische veranderingen. Wat de aankoop van kranten en periodieken betreft, stellen we twee achtereenvolgende dalingen van hun aandeel in de uitgaven van de gezinnen. In 2016 zou die 20% lager liggen dan vier jaar eerder. De evolutie zou vooral te wijten zijn aan de hoogste inkomensklassen. Verder neemt het bescheiden aandeel van filmtickets in de huishoudelijke uitgaven bijna overal toe in 2016.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier