SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt

Zondag 1 Oktober 2017


Seen from Space: UK, waar de mediaconsumptie een dag werken vertegenwoordigt
Volgens het IPA (Institute of Practitioners in Advertising) zitten onze Britse buren momenteel aan een dagelijks mediaverbruik van 7u56, een cijfer dat de twee laatste jaren gestegen is volgens de achtereenvolgende Touchpoints-studies (de editie van 2017 verscheen op 15 september). Uiteraard gaat het aanzienlijke volume – dat overeenstemt met een volledige werkdag – samen met een drastische toename van de gelijktijdige consumptie. Zo maakt Touchpoints 2017 gewag van zomaar even 2 uur en 7 minuten gelijktijdige consumptie van twee media of meer. De grafieken die we geselecteerd hebben, kruisen de wekelijkse penetratie van de mediacategorieën en hun dagelijkse gebruiksduur, op de doelgroepen ‘totale individuen’ en ’15-34’. Het universele karakter van televisie (opgelet, gekoppeld aan elke vorm van video) wordt door de cijfers bevestigd, ook dat van de ooh-communicatie. De som van de sociale media (met inbegrip van alle vormen van instant messaging) is dan weer sterker bij de millennials, jonger dan 35, dan bij de bevolking die ouder is. Bij de 15-34-jarigen is het verschil tussen social media/messaging en out of home klein. Het onderzoek bevat massa’s details over de mediaconsumptie van de Britten. Zo onthult ze bijvoorbeeld dat twee derde van de Britse jonge volwassenen hun smartphone checkt binnen de 5 minuten na het ontwaken. Wat een aanlokkelijk idee moest zo’n schat aan gegevens ooit in België beschikbaar zijn!



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Gold Best Multi Channel Campaign + Bronze Best Awareness Campaign
'Dare to play' (LDV United/Special Olympics)
 
Unified Sports is een categorie die meerdere sporten met verschillende regels...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier