SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Podcasters en radiofielen

Zondag 1 Oktober 2017


Seen from Space: Podcasters en radiofielen
Traditioneel ligt de hoeveelheid beluisterde podcasts die aan Franstalige zijde verklaard wordt beduidend hoger aan Franstalige dan aan Nederlandstalige zijde. Dat blijkt ook uit de radiocijfers van het eerste semester 2017 (gemiddelde van de golven 1 en 2). Toch is de top van de podcasts volgens iTunes vrij gemengd wat de taal betreft (met inbegrip van Engelstalige programma’s). De proportie tussen Frans- en Nederlandstalige uitzendingen zijn evenwichtiger als we de podcasts en uitgesteld luisteren via webradio samenvoegen (een penetratie van 6 versus 8%) om het samen te vatten). Wat ook opvalt, is de specificiteit van de radio: op televisie zijn diegenen die vaak uitgesteld kijken eerder light consumers van de buis. Op de radio daarentegen zijn diegenen die podcastst of uitgesteld luisteren, eerder frequente radioconsumenten. Hun totale radioluisterduur ligt inderdaad meerdere minuten hoger dan bij de gemiddelde bevolking.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier