SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Grégory Defay over Okazoom.be

Zondag 24 September 2017


Grégory Defay over Okazoom.be
Op 1 oktober wordt het internet uitgebreid met een nieuwe site. Okazoom.be is een veilingsite die voorwerpen veilt ten voordele van organisaties die zich inzetten voor een goed doel of positieve projecten die gekozen worden door de verkoper (zowel particulieren als professionals). Initiatiefnemer Grégory Defay (Buzz in a box) vertelt iets meer over het ontstaan van zijn project.
 
Waar komt dit idee vandaan?
Toen ik 40 werd, heb ik een lijstje opgesteld met dingen die ik absoluut nog wil doen ‘voor het te laat is’. Dat gaat van een boek schrijven tot les geven, iets wat ik ondertussen gedaan heb, van 2014 tot 2016 aan het Ephec in Louvain-La-Neuve, maar ook gitaar leren spelen en iets goeds doen voor de maatschappij. Zodat mijn kinderen trots op hun vader zouden zijn. Zo is Okazoom ontstaan. Het is een online veilingplatform en een vzw in een. Doelstelling: andere vzw’s helpen door een positief, origineel en verantwoord alternatief aan te reiken om fondsen te werven en aldus projecten te kunnen financieren. Dat doen we door de opbrengst van de veilingen rechtstreeks en integraal door te storten aan de begunstigde vzw’s.

Ook merken kunnen veilingen posten, klopt dat?
Inderdaad. Oorspronkelijk was het helemaal niet de bedoeling merken bij het project te betrekken, maar we werden al snel geconfronteerd met financieringsproblemen. Een website ontwikkelen, programmeren en onderhouden kost veel geld en dat hebben we niet. Vandaar het idee om bedrijven de mogelijkheid te bieden een Okazoom-pagina te personaliseren – op hun eentje of met onze hulp – en daar ‘uitzonderlijke objecten’ te koop aan te bieden.

Voor de lancering veilt Ixina bijvoorbeeld twee avonden met een chef aan huis, ter ondersteuning van Graine de Vie, een organisatie die de fabricage van de keukens van het merk wil compenseren door bomen te planten. Elders worden er ook een gesigneerde ukelele van Alice on the Roof geveild ten voordele van MusicFund, een fiets, een elektrische step en een i-Walk door de vastgoedgroep Atenor, ter ondersteuning van de vzw ‘Accès et Mobilité pour Tous’.

Kortom, we wilden een solidaire tool voor iedereen die tegelijk merken aanzet om te communiceren rond hun maatschappelijke rol en verantwoordelijkheid.

Wat kan een platform als Okazoom merken meer bieden dan imago?
De actie biedt in de eerste plaats de mogelijkheid om een vzw die rechtstreeks verband houdt met het dna van het merk in de verf te zetten. Vervolgens gaat het om een positieve en participatieve actie. We zeggen nooit tegen de consumenten: ‘Kijk eens hoe formidabel we zijn.” We geven liever de boodschap door dat we samen aan een positief project werken.

Bovendien maakt elk project het mogelijk om content en storytelling te genereren. Die kunnen merken dan bijvoorbeeld delen via hun sociale media. Als vzw kan Okazoom merken zeer voordelige kortingen geven, tot 50% op de media-aankoop.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH

JOBS




INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Dankzij de oprichting van bpost Media kan Welcome Media zich concentreren op zijn rol als partner voor de bureaus"



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier