SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Luxemburg, dichtbij en vertrouwd

Zondag 24 September 2017


Seen from Space: Luxemburg, dichtbij en vertrouwd
Voor veel Belgen is Luxemburg synoniem voor een kwartier op de snelweg op weg naar hun vakantiebestemming. Je bent er al bijna buiten voor je door hebt dat je binnengereden bent. Toch wonen er meer dan een half miljoen mensen in Luxemburg. Gemiddeld zijn ze eerder gegoed, leven ze in een drie- en zelfs viertalige context (Portugees meegerekend) op de kruising tussen België, Duitsland en Frankrijk. Het medialandschap is er dan ook zeer veelzijdig, zeker in de audiovisuele sector. Achter het krachtige leiderschap van RTL Lëtzebuerg (op tv en op de radio) vechten Franse, Duitse en Portugese televisiezenders voor een plaatsje, net zoals Duits- en Franstalige of Luxemburgse radiostations in de ether. De gemiddelde bereikcurven van tv en radio worden gekenmerkt door een zeer complementair verloop dat nauw aanleunt bij wat we hier in België kennen. Maar ze zijn niet echt spectaculair. Beide media zijn nochtans erg krachtig en bereiken meer dan twee derde van de bevolking (12+) op een gemiddelde dag en meer dan 90% na een week.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier