SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: De discrete start van TF1 in België

Zondag 24 September 2017


Seen from Space: De discrete start van TF1 in België
De redenen die de discrete start van TF1 België verklaren, deden al heel wat inkt vloeien en het is sowieso duidelijk dat het echte verdict pas in 2018 zal vallen. Toch blijft de nieuwsgierigheid naar deze lancering die al bij al spectaculairder bleek in de media dan in werkelijkheid intact.
Na een eerste zeer stille week (06/09-12/09) nam de Belgische reclameactiviteit op TF1 wat meer toe tijdens de tweede week (13/09-19/09). Na BNP-Paribas en LVMH vermelden we de intrede van drie nieuwe adverteerders uit de top 100, Telenet (via Base), Beiersdorf en Ikea. Het volume van de vastgestelde bruto bestedingen is meer dan verdrievoudigd, maar blijft momenteel nog vrij bescheiden (6% van de totale tv-bestedingen in het zuiden voor de tweede week), hoewel het toch snel stijgt. Momenteel zijn er slechts een vijftiental adverteerders actief op TF1, tegenover ongeveer 200 op alle Franstalige zenders.

In dit stadium werden de krachtigste prime time contexten (Koh-Lanta, The Voice kids) die TF1 nochtans regelmatig naar voren schuift, nog niet gebruikt voor Belgische adverteerders. De momenteel gebruikte reclameblokken situeren zich eigenaardig genoeg vooral rond de televisiejournaals (13 u en 20u), hoewel dat per definitie toch niet echt de meest veelbelovende contexten zijn voor de Belgische kijkers. Het blokrooster wordt momenteel dus onderbenut, maar de bezetting zal groeien.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Gold Best Multi Channel Campaign + Bronze Best Awareness Campaign
'Dare to play' (LDV United/Special Olympics)
 
Unified Sports is een categorie die meerdere sporten met verschillende regels...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier