SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: De discrete start van TF1 in België

Zondag 24 September 2017


Seen from Space: De discrete start van TF1 in België
De redenen die de discrete start van TF1 België verklaren, deden al heel wat inkt vloeien en het is sowieso duidelijk dat het echte verdict pas in 2018 zal vallen. Toch blijft de nieuwsgierigheid naar deze lancering die al bij al spectaculairder bleek in de media dan in werkelijkheid intact.
Na een eerste zeer stille week (06/09-12/09) nam de Belgische reclameactiviteit op TF1 wat meer toe tijdens de tweede week (13/09-19/09). Na BNP-Paribas en LVMH vermelden we de intrede van drie nieuwe adverteerders uit de top 100, Telenet (via Base), Beiersdorf en Ikea. Het volume van de vastgestelde bruto bestedingen is meer dan verdrievoudigd, maar blijft momenteel nog vrij bescheiden (6% van de totale tv-bestedingen in het zuiden voor de tweede week), hoewel het toch snel stijgt. Momenteel zijn er slechts een vijftiental adverteerders actief op TF1, tegenover ongeveer 200 op alle Franstalige zenders.

In dit stadium werden de krachtigste prime time contexten (Koh-Lanta, The Voice kids) die TF1 nochtans regelmatig naar voren schuift, nog niet gebruikt voor Belgische adverteerders. De momenteel gebruikte reclameblokken situeren zich eigenaardig genoeg vooral rond de televisiejournaals (13 u en 20u), hoewel dat per definitie toch niet echt de meest veelbelovende contexten zijn voor de Belgische kijkers. Het blokrooster wordt momenteel dus onderbenut, maar de bezetting zal groeien.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier