SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: De discrete start van TF1 in België

Zondag 24 September 2017


Seen from Space: De discrete start van TF1 in België
De redenen die de discrete start van TF1 België verklaren, deden al heel wat inkt vloeien en het is sowieso duidelijk dat het echte verdict pas in 2018 zal vallen. Toch blijft de nieuwsgierigheid naar deze lancering die al bij al spectaculairder bleek in de media dan in werkelijkheid intact.
Na een eerste zeer stille week (06/09-12/09) nam de Belgische reclameactiviteit op TF1 wat meer toe tijdens de tweede week (13/09-19/09). Na BNP-Paribas en LVMH vermelden we de intrede van drie nieuwe adverteerders uit de top 100, Telenet (via Base), Beiersdorf en Ikea. Het volume van de vastgestelde bruto bestedingen is meer dan verdrievoudigd, maar blijft momenteel nog vrij bescheiden (6% van de totale tv-bestedingen in het zuiden voor de tweede week), hoewel het toch snel stijgt. Momenteel zijn er slechts een vijftiental adverteerders actief op TF1, tegenover ongeveer 200 op alle Franstalige zenders.

In dit stadium werden de krachtigste prime time contexten (Koh-Lanta, The Voice kids) die TF1 nochtans regelmatig naar voren schuift, nog niet gebruikt voor Belgische adverteerders. De momenteel gebruikte reclameblokken situeren zich eigenaardig genoeg vooral rond de televisiejournaals (13 u en 20u), hoewel dat per definitie toch niet echt de meest veelbelovende contexten zijn voor de Belgische kijkers. Het blokrooster wordt momenteel dus onderbenut, maar de bezetting zal groeien.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Dankzij de oprichting van bpost Media kan Welcome Media zich concentreren op zijn rol als partner voor de bureaus"



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier