SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Vivendi fuseert Dailymotion en Watchever

Zondag 10 September 2017


De groep Vivendi meldt de fusie van zijn twee videostreamingplatformen Dailymotion en Watchever. De transactie leidt tot de volledige opslorping van het tweede door het eerste. Zowel Dailymotion als Watchever lijden zware verliezen. Dailymotion dat twee jaar geleden overgenomen werd van Orange en bij ons gecommercialiseerd wordt door Proximus Skynet, zag zijn omzet tijdens het eerste semester dalen met 41%, tot een bedrag van 22 miljoen euro. De traffic halveerde tussen 2015 en 2017; volgens ComScore haalt het platform nog 80 miljoen bezoeken op desktop. Dailymotion verklaart deze daling door de verwijdering van expliciete content (geweld/volwassen) en van de niet-menselijke traffic die teruggebracht zou zijn tot minder dan 5%. Het platform mikt ook op de herstructurering van juni om een meer premium publiek aan te spreken.
 
Watchever van zijn kant is gespecialiseerd in betalende videodiensten via streaming. Vivendi leed in 2016 een verlies van 22,9 miljoen; tijdens het eerste semester bedroeg het verlies 5,2 miljoen. Ter herinnering, de groep van Vincent Bolloré wilde van Watchever de basistechnologie maken voor een project dat zou kunnen concurreren met Netflix.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier