SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Vivendi fuseert Dailymotion en Watchever

Zondag 10 September 2017


De groep Vivendi meldt de fusie van zijn twee videostreamingplatformen Dailymotion en Watchever. De transactie leidt tot de volledige opslorping van het tweede door het eerste. Zowel Dailymotion als Watchever lijden zware verliezen. Dailymotion dat twee jaar geleden overgenomen werd van Orange en bij ons gecommercialiseerd wordt door Proximus Skynet, zag zijn omzet tijdens het eerste semester dalen met 41%, tot een bedrag van 22 miljoen euro. De traffic halveerde tussen 2015 en 2017; volgens ComScore haalt het platform nog 80 miljoen bezoeken op desktop. Dailymotion verklaart deze daling door de verwijdering van expliciete content (geweld/volwassen) en van de niet-menselijke traffic die teruggebracht zou zijn tot minder dan 5%. Het platform mikt ook op de herstructurering van juni om een meer premium publiek aan te spreken.
 
Watchever van zijn kant is gespecialiseerd in betalende videodiensten via streaming. Vivendi leed in 2016 een verlies van 22,9 miljoen; tijdens het eerste semester bedroeg het verlies 5,2 miljoen. Ter herinnering, de groep van Vincent Bolloré wilde van Watchever de basistechnologie maken voor een project dat zou kunnen concurreren met Netflix.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier