SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Vivendi fuseert Dailymotion en Watchever

Zondag 10 September 2017


De groep Vivendi meldt de fusie van zijn twee videostreamingplatformen Dailymotion en Watchever. De transactie leidt tot de volledige opslorping van het tweede door het eerste. Zowel Dailymotion als Watchever lijden zware verliezen. Dailymotion dat twee jaar geleden overgenomen werd van Orange en bij ons gecommercialiseerd wordt door Proximus Skynet, zag zijn omzet tijdens het eerste semester dalen met 41%, tot een bedrag van 22 miljoen euro. De traffic halveerde tussen 2015 en 2017; volgens ComScore haalt het platform nog 80 miljoen bezoeken op desktop. Dailymotion verklaart deze daling door de verwijdering van expliciete content (geweld/volwassen) en van de niet-menselijke traffic die teruggebracht zou zijn tot minder dan 5%. Het platform mikt ook op de herstructurering van juni om een meer premium publiek aan te spreken.
 
Watchever van zijn kant is gespecialiseerd in betalende videodiensten via streaming. Vivendi leed in 2016 een verlies van 22,9 miljoen; tijdens het eerste semester bedroeg het verlies 5,2 miljoen. Ter herinnering, de groep van Vincent Bolloré wilde van Watchever de basistechnologie maken voor een project dat zou kunnen concurreren met Netflix.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier