SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium

Zondag 10 September 2017


Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium
Als we inzoomen op de resultaten van de eerste twee golven van de CIM Radiostudie van 2017, zien we dat het aandeel van de luistertijd via het internet beduidend hoger ligt bij de mensen jonger dan 45 en de begoede sociale klassen. Dit luistergedrag is ook selectief – zij het in mindere mate – op de actieve beroepsbevolking. Dat komt niet als een verrassing. Geruststellend voor het medium is dat diegenen die via het internet luisteren, eerder ‘light listeners’ zijn. Je zou kunnen redeneren dat ze, als ze geen internet hadden, waarschijnlijk minder naar de radio zouden luisteren. In die zin is het internet een kans voor de radio.
 
Verrassend genoeg gebeurt het gros van het internetluisteren thuis. Ook bij de actieve beroepsbevolking – zoals de 18- tot 54-jarigen, is de eerste plek thuis (56% op nationaal niveau), gevolgd door het werk (36%). Het beeld van de werknemer die met zijn headset op naar zijn favoriete radiostation luistert via het internet, klopt dus slechts gedeeltelijk.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier