SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium

Zondag 10 September 2017


Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium
Als we inzoomen op de resultaten van de eerste twee golven van de CIM Radiostudie van 2017, zien we dat het aandeel van de luistertijd via het internet beduidend hoger ligt bij de mensen jonger dan 45 en de begoede sociale klassen. Dit luistergedrag is ook selectief – zij het in mindere mate – op de actieve beroepsbevolking. Dat komt niet als een verrassing. Geruststellend voor het medium is dat diegenen die via het internet luisteren, eerder ‘light listeners’ zijn. Je zou kunnen redeneren dat ze, als ze geen internet hadden, waarschijnlijk minder naar de radio zouden luisteren. In die zin is het internet een kans voor de radio.
 
Verrassend genoeg gebeurt het gros van het internetluisteren thuis. Ook bij de actieve beroepsbevolking – zoals de 18- tot 54-jarigen, is de eerste plek thuis (56% op nationaal niveau), gevolgd door het werk (36%). Het beeld van de werknemer die met zijn headset op naar zijn favoriete radiostation luistert via het internet, klopt dus slechts gedeeltelijk.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Miguel Aguza (Ikea):

Miguel Aguza (Ikea): "In kwaliteit investeren geeft een audiovisuele productie een andere dimensie"



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier