SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium

Zondag 10 September 2017


Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium
Als we inzoomen op de resultaten van de eerste twee golven van de CIM Radiostudie van 2017, zien we dat het aandeel van de luistertijd via het internet beduidend hoger ligt bij de mensen jonger dan 45 en de begoede sociale klassen. Dit luistergedrag is ook selectief – zij het in mindere mate – op de actieve beroepsbevolking. Dat komt niet als een verrassing. Geruststellend voor het medium is dat diegenen die via het internet luisteren, eerder ‘light listeners’ zijn. Je zou kunnen redeneren dat ze, als ze geen internet hadden, waarschijnlijk minder naar de radio zouden luisteren. In die zin is het internet een kans voor de radio.
 
Verrassend genoeg gebeurt het gros van het internetluisteren thuis. Ook bij de actieve beroepsbevolking – zoals de 18- tot 54-jarigen, is de eerste plek thuis (56% op nationaal niveau), gevolgd door het werk (36%). Het beeld van de werknemer die met zijn headset op naar zijn favoriete radiostation luistert via het internet, klopt dus slechts gedeeltelijk.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier