SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium

Zondag 10 September 2017


Seen from Space: radio beluisteren via het internet, een kans voor het medium
Als we inzoomen op de resultaten van de eerste twee golven van de CIM Radiostudie van 2017, zien we dat het aandeel van de luistertijd via het internet beduidend hoger ligt bij de mensen jonger dan 45 en de begoede sociale klassen. Dit luistergedrag is ook selectief – zij het in mindere mate – op de actieve beroepsbevolking. Dat komt niet als een verrassing. Geruststellend voor het medium is dat diegenen die via het internet luisteren, eerder ‘light listeners’ zijn. Je zou kunnen redeneren dat ze, als ze geen internet hadden, waarschijnlijk minder naar de radio zouden luisteren. In die zin is het internet een kans voor de radio.
 
Verrassend genoeg gebeurt het gros van het internetluisteren thuis. Ook bij de actieve beroepsbevolking – zoals de 18- tot 54-jarigen, is de eerste plek thuis (56% op nationaal niveau), gevolgd door het werk (36%). Het beeld van de werknemer die met zijn headset op naar zijn favoriete radiostation luistert via het internet, klopt dus slechts gedeeltelijk.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier