SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Inge Vander Velpen (&KOO): "De vraag naar freelancers neemt toe"

Zondag 3 September 2017


Inge Vander Velpen (&KOO):
Enkele maanden na de lancering van The Boutique, een hotshop die 'personal brands' of freelancers met wie het samenwerkt in de verf zet, nam &KOO (het netwerk van Cronos) onlangs een meerderheidsparticipatie in The Maffia, het platform voor freelancers. Inge Vander Velpen, COO van &KOO, legt uit waarom. We spraken met haar in gezelschap van Inge Crauwels (ex Boondoggle, Proximity BBDO, De Persgroep, enzovoort), de professionele Partner van oprichter Philip Maes.

Hoe zal &KOO The Maffia in zijn netwerk positioneren?
Inge Vander Velpen: We merken een groeiende vraag naar freelancers in marketingcommunicatie. In de markt zien we deze vraag niet alleen bij bureaus maar ook bij adverteerders. Vaak gaat het niet alleen om pure reclame-opdrachten maar ook om innovatie en/of marketing automation projecten. &KOO positioneert zich niet toevallig op die drie domeinen (klassieke reclame, marketing automation en innovatie, nvdr.). Door een meerderheidsbelang te nemen willen we Inge Crauwels en Philip Maes ondersteunen om hun bedrijf uit te bouwen en profielen voor de toekomst in een grote familie samen te brengen.

Waarom wint het freelance of outsourcing model meer aan belang in marketing & communicatie?
Inge Crauwels: Langs de ene kant heb je het klassieke bureau- en marketingmodel dat op een kantelpunt staat. Soms is het voor reclamebureaus gewoon niet meer haalbaar om alle experten in huis te hebben. Ook adverteerders hebben soms liever mensen in house om van binnenuit de organisatie mee vooruit te helpen. Of ze hebben een te klein budget om naar een reclamebureau te stappen. Dan is het handig dat er een externe groep experten is die meteen inzetbaar is. They come in, they do the job, they get out. Zonder op de payroll te wegen. Langs de andere kant heb je mensen die graag op een andere manier werken. Sommigen werken liever 's avonds of in het weekend, sommigen graag van thuis, anderen zoeken meer afwisseling en uitdagingen. Er zijn zoveel redenen als er freelancers zijn. Het komt vooral neer op vrijheid en zelf een bewuste keuze kunnen maken. Dan is een freelance bestaan natuurlijk een goed alternatief voor het werknemersstatuut. The Maffie ziet de noodzaak in de markt om die freelancers te verzamelen, ze te helpen en hun gemeenschappelijke belangen te verdedigen. Idem voor opdrachtgevers. 

Zullen jullie extra diensten ontwikkelen bij The Maffia?
Inge Crauwels: Niet alleen voor onze opdrachtgevers maar ook voor onze freelancers. Er zijn best wel wat leden van onze ‘Famiglia’ die zelf met ideeën rondlopen. Door daar onze schouders onder te zetten, kunnen we die ook realiseren en in de markt zetten. We hebben ondertussen 85 leden, dat zijn al wel wat schouders. Allemaal met als doel om onze sector vooruit te helpen. Naast extra services zetten we op dezelfde manier ook partnerships op. Ik sluit niets uit, maar in eerste instantie blijven we ons specialiseren in het samenbrengen van freelancers en klanten in de domeinen van communicatie, advertising en marketing.



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS




INTERVIEW

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)

Meet & read @ UBA Trends Day David Mattin, Head of Trends & Insights, TrendWatching (UK)



DOSSIER  



Merit Awards 2018: de laureaten


Dit jaar bestond de jury van de Merit Awards naast de redactie van MM uit Isabelle Peeters (BBDO), Madeleine Leclercq (Tramway 21), Davy Caluwaerts (Zenith), Gregory Ginterdaele (DDB) en...


en savoir plus


Toen Volkswagen in Duitsland zijn mediabureau verving door een AI-platform


Twee jaar geleden vertrouwde Volkswagen zijn digitale mediabudget toe aan het Deense mediabureau Blackwood Seven ten nadele van MediaCom. Geen groot nieuws, ware het niet dat Blackwood Seven dat...


en savoir plus


De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier