SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...

Zondag 3 September 2017


Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...
… en dat is een wellicht onderschatte waarde. Onze bron voor deze statistiek, de CIM Radiostudie, peilt natuurlijk naar het gedetailleerde aantal tv-schermen binnen het gezin, maar voor de andere devices betreft de vraag de aanwezigheid van minstens een laptop, een wifi tablet, enzovoort. Als er tien in plaats van een enkel zijn in een gezin, maakt dat geen enkel verschil in de gegevens. Nochtans zijn we in vier jaar tijd, van het eerste semester 2013 tot de zes eerste maanden van 2017, geëvolueerd van ongeveer drie naar vier beschikbare schermen. Dat betekent een groei van 24% op Belgisch niveau, met een evenwicht tussen het noorden en het zuiden. De stijging vloeit vooral voort uit de opmars van de mobiele schermen (laptops, tablets en smartphones) en de vaste schermen die relatief goed standhouden: de penetratie van de klassieke televisie is in vier jaar tijd slechts twee punten verloren. Hij blijft aanwezig in zowat alle gezinnen, terwijl de desktop markt wel serieus gedaald is. Op vrij korte termijn zal deze grotere beschikbaarheid van mobiele devices het gebruik van de verschillende OTT-formules en het second screen kijken bevorderen: de toekomst wordt voor onze ogen voorbereid.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier