SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...

Zondag 3 September 2017


Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...
… en dat is een wellicht onderschatte waarde. Onze bron voor deze statistiek, de CIM Radiostudie, peilt natuurlijk naar het gedetailleerde aantal tv-schermen binnen het gezin, maar voor de andere devices betreft de vraag de aanwezigheid van minstens een laptop, een wifi tablet, enzovoort. Als er tien in plaats van een enkel zijn in een gezin, maakt dat geen enkel verschil in de gegevens. Nochtans zijn we in vier jaar tijd, van het eerste semester 2013 tot de zes eerste maanden van 2017, geëvolueerd van ongeveer drie naar vier beschikbare schermen. Dat betekent een groei van 24% op Belgisch niveau, met een evenwicht tussen het noorden en het zuiden. De stijging vloeit vooral voort uit de opmars van de mobiele schermen (laptops, tablets en smartphones) en de vaste schermen die relatief goed standhouden: de penetratie van de klassieke televisie is in vier jaar tijd slechts twee punten verloren. Hij blijft aanwezig in zowat alle gezinnen, terwijl de desktop markt wel serieus gedaald is. Op vrij korte termijn zal deze grotere beschikbaarheid van mobiele devices het gebruik van de verschillende OTT-formules en het second screen kijken bevorderen: de toekomst wordt voor onze ogen voorbereid.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Dominique Fontignies (FCA Group):

Dominique Fontignies (FCA Group): "Door onze influencer marketingstrategie kunnen we ons tot een jongere doelgroep van mannen en vrouwen tussen 18 en 35 richten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier