SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...

Zondag 3 September 2017


Seen from Space: Minstens 4 schermen beschikbaar per persoon...
… en dat is een wellicht onderschatte waarde. Onze bron voor deze statistiek, de CIM Radiostudie, peilt natuurlijk naar het gedetailleerde aantal tv-schermen binnen het gezin, maar voor de andere devices betreft de vraag de aanwezigheid van minstens een laptop, een wifi tablet, enzovoort. Als er tien in plaats van een enkel zijn in een gezin, maakt dat geen enkel verschil in de gegevens. Nochtans zijn we in vier jaar tijd, van het eerste semester 2013 tot de zes eerste maanden van 2017, geëvolueerd van ongeveer drie naar vier beschikbare schermen. Dat betekent een groei van 24% op Belgisch niveau, met een evenwicht tussen het noorden en het zuiden. De stijging vloeit vooral voort uit de opmars van de mobiele schermen (laptops, tablets en smartphones) en de vaste schermen die relatief goed standhouden: de penetratie van de klassieke televisie is in vier jaar tijd slechts twee punten verloren. Hij blijft aanwezig in zowat alle gezinnen, terwijl de desktop markt wel serieus gedaald is. Op vrij korte termijn zal deze grotere beschikbaarheid van mobiele devices het gebruik van de verschillende OTT-formules en het second screen kijken bevorderen: de toekomst wordt voor onze ogen voorbereid.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Miguel Aguza (Ikea):

Miguel Aguza (Ikea): "In kwaliteit investeren geeft een audiovisuele productie een andere dimensie"



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier