SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Denis Masquelier (voorzitter BVAM) over 'Tell A Vision'

Zondag 3 September 2017


Denis Masquelier (voorzitter BVAM) over 'Tell A Vision'
Op 3 oktober verwelkomt Wolubilis de derde editie van ‘Tell A Vision’, een seminarie van de BVAM dat helemaal gewijd is aan de audiovisuele media. Voorzitter Denis Masquelier (de baas van IP Belgium) vat nog even samen waarom het in het leven werd geroepen en wat de krachtlijnen zijn.
 
Dit wordt de derde editie van ‘Tell A Vision’. Kun je ons even herinneren aan de filosofie die aan de basis ligt en waarom de Belgische Vereniging der Audiovisuele Media in dit evenement investeert?
‘Tell A Vision’ is een inspirerend seminarie dat oorspronkelijk gewijd was aan de toekomst van televisie; het werd ondertussen verruimd naar radio en digital. Het wordt gezamenlijk voorgesteld door de regies die aangesloten zijn bij onze vereniging. Het initiatief is ontstaan uit onze wens om uit te pakken met een gestructureerde manier om onze verschillende media samen te promoten.
 
Televisie, radio en digital zijn de grootste media, maar paradoxaal genoeg was hun vereniging het slechtst gestructureerd. Elke speler, media en regie werkte in zijn hoekje. Er waren slechts weinig gemeenschappelijke initiatieven, terwijl er toch een hele reeks collectieve uitdagingen zijn. We willen dus in de eerste plaats de kwaliteiten en voordelen van deze grote media in de verf zetten, ter aanvulling van wat elke speler en regie al op eigen initiatief doet. Met andere woorden de BVAM legt zich echt toe op de versterking en consolidatie van de promotie van de verschillende media die we vertegenwoordigen.
 
Welke thema’s staan dit jaar centraal?
Voor zijn derde editie kijkt ‘Tell A Vision’ verder dan traditionele televisie en verlegt zijn focus naar video met als thema ‘Video as a Toolbox’. Je mag je verwachten aan een inspirerende visie op de efficiëntie van video, de waarheid over video en digital, met als orgelpunt Miguel Aguza, Country External Communication Manager bij Ikea en Advertiser Personality 2016. Hij komt vertellen over de manier waarop hij video inzet in zijn mediastrategie. Doelstelling is dat de deelnemers naar huis gaan met een ‘video toolbox’.
 
De namiddag wordt gewijd aan radio, meer bepaald aan de ‘Sound of the future’: hoe kan radio in de toekomst nog meer impact hebben? We brengen een boeiende mix van geluid, storytelling, personalisatie en branding. We verwachten verschillende internationale sprekers uit landen die ons op dit vlak vooruit zijn. Nationale sprekers zullen dan weer de link leggen met wat al een realiteit is in België, of dat op korte en middellange termijn zal worden. Het is altijd interessant om perspectief te geven en anderzijds te toetsen aan de Belgische realiteit.
 
Van de aanwezige sprekers publiceerde de Brit Les Binet onlangs een boek waaruit bleek dat de efficiëntie van de traditionele media versterkt is, parallel met de massale aanwezigheid van internet. Is dit verschijnsel ook bij ons merkbaar?
Les Binet is Head of Effectiveness bij Adam&Eve DDB in Londen. Hij zal aantonen op welke manier digital perfect complementair werkt bij televisie en de audiovisuele ‘proven media’ in het algemeen. Om sterke merken te bouwen. Digital is niet enkel een media op korte termijn voor activering, zoals velen nog steeds denken. Integendeel. Gecombineerd met andere, klassieke media, is het een medium dat sterke merkverhalen en marketingcases kan helpen bouwen en versterken. Met perspectief op langere termijn en niet alleen efficiëntie op korte termijn. Dat is duidelijk merkbaar in België.
 
Welke andere onderwerpen zijn evenmin te missen? Stel dat je er maar twee mocht opnoemen…
Addressable advertising is een onderwerp dat actueler is dan ooit, na de eerste tests in Vlaanderen. Die zouden tegen 2018 uitgebreid moeten worden naar alle Belgische media. Het onderwerp zal geïllustreerd worden met een Britse case. Onze buren zijn erg vooruit op dat vlak.
 
Wat de radio betreft willen we de kracht van het geluid naar voren schuiven, aan de hand van een hele reeks presentaties. Verder willen we ook tonen dat radio meer is dan een activeringsmedium, in tegenstelling tot het etiket dat het vandaag nog steeds te gemakkelijk opgeplakt krijgt.
 
Waarom dalen de offline reclamebestedingen volgens jou, onder andere op tv, terwijl de economische indicatoren positief zijn? Zijn de media te duur? Wordt er meer budget geïnvesteerd in het internet?
Ik denk dat er vandaag vooral kennis op de markt is waardoor we inzien waarom digital werkt. Extreme beslissingen zoals adverteerders die enkele jaren geleden namen om hele onderdelen van hun marketingplan naar digital te switchen, waren compleet buiten proportie. Ten bewijze: de mensen die daartoe besloten, zijn vandaag niet meer op post. Het waanbeeld van alles digitaal ligt vandaag duidelijk achter ons. De adverteerders en mediabeslissers hebben begrepen dat het de juiste combinatie van ingezette middelen is die leidt tot efficiënte marketing- en mediaplannen.



ARCHIVE / TRAINING&BOOKS

JOBS




INTERVIEW

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design

Karl Gilis (AGConsult): Facebook balanceert op randje van ethisch aanvaardbaar digital persuasion design



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier