SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen

Zondag 27 Augustus 2017


Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen
Na onze analyse van de mediabestedingen tijdens het eerste semester van 2017, hebben we de MDG-gegevens over een periode van tien jaar bekeken, zonder het internet. Voor dat medium is immers geen historische vergelijking mogelijk. De maandelijkse evoluties van de mediawaarden vertonen zowel sterke evoluties op bepaalde momenten als een grote algemene stabiliteit, en zelfs stagnering. Dat heeft onder andere te maken met de financiële crisis van de laatste maanden van 2008, een zekere heropleving in 2010, maar ook een reëel enthousiasme begin 2016. En daarna ging het opnieuw mis: het einde van vorig jaar en de eerste maanden van 2017 zakken tot een historisch laag niveau. Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor: ten eerste het anticyclische karakter van de mediabestedingen in België. Die staan op enkele uitzonderingen na eerder los van de economische markt in haar geheel. Bij wijze van karikatuur zou je kunnen stellen dat er minder geïnvesteerd wordt als de economie het goed doet. De tweede verklaring hangt samen met de waarschijnlijke doorbraak van de mediamix van de adverteerders, ten koste van de offline media. De groei zou dus onder de radar blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier