SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen

Zondag 27 Augustus 2017


Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen
Na onze analyse van de mediabestedingen tijdens het eerste semester van 2017, hebben we de MDG-gegevens over een periode van tien jaar bekeken, zonder het internet. Voor dat medium is immers geen historische vergelijking mogelijk. De maandelijkse evoluties van de mediawaarden vertonen zowel sterke evoluties op bepaalde momenten als een grote algemene stabiliteit, en zelfs stagnering. Dat heeft onder andere te maken met de financiële crisis van de laatste maanden van 2008, een zekere heropleving in 2010, maar ook een reëel enthousiasme begin 2016. En daarna ging het opnieuw mis: het einde van vorig jaar en de eerste maanden van 2017 zakken tot een historisch laag niveau. Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor: ten eerste het anticyclische karakter van de mediabestedingen in België. Die staan op enkele uitzonderingen na eerder los van de economische markt in haar geheel. Bij wijze van karikatuur zou je kunnen stellen dat er minder geïnvesteerd wordt als de economie het goed doet. De tweede verklaring hangt samen met de waarschijnlijke doorbraak van de mediamix van de adverteerders, ten koste van de offline media. De groei zou dus onder de radar blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Miguel Aguza (Ikea):

Miguel Aguza (Ikea): "In kwaliteit investeren geeft een audiovisuele productie een andere dimensie"



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier