SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen

Zondag 27 Augustus 2017


Seen from Space: Tien jaar offline bestedingen
Na onze analyse van de mediabestedingen tijdens het eerste semester van 2017, hebben we de MDG-gegevens over een periode van tien jaar bekeken, zonder het internet. Voor dat medium is immers geen historische vergelijking mogelijk. De maandelijkse evoluties van de mediawaarden vertonen zowel sterke evoluties op bepaalde momenten als een grote algemene stabiliteit, en zelfs stagnering. Dat heeft onder andere te maken met de financiële crisis van de laatste maanden van 2008, een zekere heropleving in 2010, maar ook een reëel enthousiasme begin 2016. En daarna ging het opnieuw mis: het einde van vorig jaar en de eerste maanden van 2017 zakken tot een historisch laag niveau. Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor: ten eerste het anticyclische karakter van de mediabestedingen in België. Die staan op enkele uitzonderingen na eerder los van de economische markt in haar geheel. Bij wijze van karikatuur zou je kunnen stellen dat er minder geïnvesteerd wordt als de economie het goed doet. De tweede verklaring hangt samen met de waarschijnlijke doorbraak van de mediamix van de adverteerders, ten koste van de offline media. De groei zou dus onder de radar blijven.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier