SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Herbert Vanhove (Medialaan): "De toegevoegde waarde van Stievie zit in de aggregatie"

Zondag 27 Augustus 2017


Herbert Vanhove (Medialaan):
Deze week presenteerde Medialaan Stievie Premium, de vernieuwde, betalende versie van de gelijknamige online tv-dienst. Het aanbod omvat voortaan achttien zenders die live of uitgesteld en op alle schermen bekeken kunnen worden. Je kunt ze bovendien opnemen en offline bekijken. Allemaal in ruil voor 9,99 euro per maand en zes minuten gepersonaliseerde reclame per uur.

In 2013 werd de allereerste versie van Stievie gelanceerd, in 2015 opgevolgd door Stievie Free en aangevuld met een extra betalende app. Kun je even samenvatten wat er precies verandert met Stievie Premium?
Om te beginnen werd het zenderaanbod uitgebreid tot achttien zenders. In het Premium aanbod zitten de kanalen van Medialaan (VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM, Kadet en Qmusic), VRT (Eén, Canvas en Ketnet), SBS (Vier, Vijf en Zes), aangevuld met nieuwkomers Discovery (Eurosport, TLC en Discovery Channel) en FOX (National Geographic en Nat Geo Wild). Al die zenders samen vertegenwoordigen bijna 90% van het tv kijken in Vlaanderen. De prijs blijft ongewijzigd: een abonnement kost nog steeds 9,99 euro per maand en kan een maand gratis getest worden.

De functies werden ook uitgebreid: je kunt nu ook programma’s opnemen om ze offline te bekijken?
Dat klopt ja. Bovendien biedt de app je voortaan ook de mogelijkheid om te casten naar het grote scherm, met Apple TV en Chromecas. Dat geldt overigens zowel voor de gratis als de betalende versie die ondergebracht werden in een enkele app. Zo evolueren we naar een handig, volledig online product voor de centrale doelgroep van de 15-35-jarigen die opgegroeid zijn met online streaming, wat voor hen de norm is. Ze zijn volgens ons vandaag onderbediend. Ze houden beslist van de televisiecontent van Medialaan, maar willen die kunnen bekijken op dezelfde manier als pakweg Netflix. De app presenteert het bestaande televisieaanbod op een overzichtelijke manier, een beetje als een bibliotheek. De toegevoegde waarde zit precies in de aggregatie.

Niet onbelangrijk is dat het reclamemodel van Stievie Free doorgetrokken wordt naar Stievie Premium voor de Medialaan-zenders. Mensen krijgen dus kortere, niet-doorspoelbare reclameblokken te zien, ook bij opnames. Die reclame is bovendien gepersonaliseerd. Is dat geen première?
Jawel. We hebben de laatste twee jaar hard geïnvesteerd in het reclamemodel, met veel onderzoek inzake content beveiliging en Dynamic Ad Insertion. Nu komt het erop aan te tonen dat we dit model kunnen handhaven in elk kijkplatform. Daarom bieden we ook binnen de betalende versie verkorte en niet-doorspoelbare reclameblokken van zes minuten, momenteel enkel voor de Medialaan-zenders.

Ben je niet bang dat mensen door die reclame het betalende model zullen verwerpen?
Helemaal niet. Een televisieprovider moet je ook betalen. Met de aangeboden kanalen vertegenwoordigen we 89% van het marktaandeel van alle door het CIM gemeten zenders voor Vlaanderen. De app is zo geprijsd dat hij een jong doelpubliek kan aanspreken. Voor hen vertegenwoordigen we een mooi lokaal aanbod, met Vlaams verankerde content in een aangename user experience. Daarin moeten we ons onderscheiden. In de toekomst moet de app die beschikbaar is via de Google Play Store of de App Store, natuurlijk uitgerust worden met extra functies en meer zenders, maar nu willen we eerst feedback opbouwen via echte klanten.

Hoe gaan jullie dat aanpakken?
Eerst en vooral gaan we de Stievie Free users proberen te overtuigen. Daarnaast zijn er 1,7 miljoen accounts op vtm.be, ook die mensen zullen we benaderen. Er komt binnen enkele weken een above the line campagne van Happiness en ook op onze eigen kanalen zullen we communiceren. Ondertussen even samengevat voor wie het niet moest weten… Aanmelden voor Stievie Premium gebeurt via een Medialaan-account dat aangemaakt kan worden op Stievie.be. Kijkers die er al eentje hebben, bijvoorbeeld om vtm.be of Stievie Free te bekijken, kunnen met datzelfde account inloggen op Stievie Premium. De oude Stievie betaalapp zal overigens vanaf 21 september niet langer beschikbaar zijn.
 



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY

JOBS


INTERVIEW

Hans De Rore:

Hans De Rore: "Mediafin lanceert 'Only Human' garantie"



DOSSIER  



Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Gold Best Multi Channel Campaign + Bronze Best Awareness Campaign
'Dare to play' (LDV United/Special Olympics)
 
Unified Sports is een categorie die meerdere sporten met verschillende regels...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie 2017: 13 winnaars  


Hoewel de organisatoren het aantal dossiers dat oorspronkelijk ingediend werd niet aankondigden, waardoor er geen vergelijkingen kunnen gemaakt worden van het ene jaar ten opzichte van het andere,...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier