SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Fire!

Donderdag 3 Augustus 2017


Fire!
Burger King (ter herinnering, Adverteerder van het Jaar in Cannes) en zijn bureau David kregen de GP in Print & Publishing voor een campagne die goed past in het seizoen. Iedereen weet dat het vlees van de burgerkoning op de grill gebakken wordt. Wat minder geweten is, is dat deze bakwijze nogal wat brandjes/branden veroorzaakt in de BK-restaurants. Om dat te illustreren, diepte de adverteerder foto’s op uit zijn archief, waarop drie restaurants in lichterlaaie staan. Er kwam geen trucage of PhotoShop aan te pas: het gaat om authentieke foto’s van echte branden (waarbij gelukkig geen slachtoffers vielen), meer bepaald in Pennsylvania, Oregon en Italië. Bedoeling: de nadruk leggen op de merkbelofte van Burger King (‘Flame grilled since 1954’), die in dit geval een negatief element (het risico van een ongeval) omvormt tot een positieve boodschap die toont dat het merk-dna voor alles gaat.



ARCHIVE / BEST OF CANNES LIONS 2015

JOBS


INTERVIEW

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)

Het belang van gedeelde middelen en ideatie volgens Thierry Hugot (Rossel)



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier