SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Verspreiding dagbladpers 2013-T3: Print+Digital daalt licht

Zondag 3 November 2013


Volgens de gemiddelden van het CIM voor het derde trimester is de betaalde verspreiding Print+Digital van de dagbladen met 1,32% gedaald in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Als we kijken per regio, bedraagt de daling 3,17% voor de Franstalige titels en 0,56% voor de Nederlandstalige. In Vlaanderen valt vooral De Tijd op: die krant stijgt met 1,79%, terwijl de titels van Concentra (Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen) respectievelijk dalen met 1,97% en 1,40%. Ook Het Nieuwsblad verliest iets meer dan een procent; de andere titels blijven stabiel. Aan Franstalige zijde zijn de verschillen groter: La DH maakt een duik van -7,13%, l’Echo zakt 3,99%, Le Soir verliest 3,16%, La Libre 2,45%, L’Avenir 2,34% en de groep Sudpresse 1,85%. Als we enkel naar de betaalde verspreiding voor Print kijken, is de daling nog duidelijker in het zuiden (-5,46% vs -1,46%), met een verlies van meer dan 10% voor L’Echo, van 8% voor La DH en 7% voor Le Soir. Sudpresse zakt in dat geval met 5%, La Libre met 4% en L’Avenir verliest ongeveer 3%. Dezelfde vaststelling geldt ook voor de Vlaamse kranten, hoewel de schommelingen daar minder uitgesproken zijn (van -4% voor De Tijd tot -0,4% voor De Standaard).



ARCHIVE / MEDIA - PRINT

JOBS


INTERVIEW

Rob Flaherty (Ketchum):

Rob Flaherty (Ketchum): "De jacht op talent en change management zijn de twee grootste uitdagingen van nu"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier