SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Verspreiding dagbladpers 2013-T3: Print+Digital daalt licht

Zondag 3 November 2013


Volgens de gemiddelden van het CIM voor het derde trimester is de betaalde verspreiding Print+Digital van de dagbladen met 1,32% gedaald in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Als we kijken per regio, bedraagt de daling 3,17% voor de Franstalige titels en 0,56% voor de Nederlandstalige. In Vlaanderen valt vooral De Tijd op: die krant stijgt met 1,79%, terwijl de titels van Concentra (Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen) respectievelijk dalen met 1,97% en 1,40%. Ook Het Nieuwsblad verliest iets meer dan een procent; de andere titels blijven stabiel. Aan Franstalige zijde zijn de verschillen groter: La DH maakt een duik van -7,13%, l’Echo zakt 3,99%, Le Soir verliest 3,16%, La Libre 2,45%, L’Avenir 2,34% en de groep Sudpresse 1,85%. Als we enkel naar de betaalde verspreiding voor Print kijken, is de daling nog duidelijker in het zuiden (-5,46% vs -1,46%), met een verlies van meer dan 10% voor L’Echo, van 8% voor La DH en 7% voor Le Soir. Sudpresse zakt in dat geval met 5%, La Libre met 4% en L’Avenir verliest ongeveer 3%. Dezelfde vaststelling geldt ook voor de Vlaamse kranten, hoewel de schommelingen daar minder uitgesproken zijn (van -4% voor De Tijd tot -0,4% voor De Standaard).



ARCHIVE / MEDIA - PRINT

JOBS


INTERVIEW

Mark Tungate:

Mark Tungate: "Er bestaat geen enkele andere prijs zoals de Epica Awards"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier