SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Verspreiding dagbladpers 2013-T3: Print+Digital daalt licht

Zondag 3 November 2013


Volgens de gemiddelden van het CIM voor het derde trimester is de betaalde verspreiding Print+Digital van de dagbladen met 1,32% gedaald in vergelijking tot dezelfde periode een jaar eerder. Als we kijken per regio, bedraagt de daling 3,17% voor de Franstalige titels en 0,56% voor de Nederlandstalige. In Vlaanderen valt vooral De Tijd op: die krant stijgt met 1,79%, terwijl de titels van Concentra (Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen) respectievelijk dalen met 1,97% en 1,40%. Ook Het Nieuwsblad verliest iets meer dan een procent; de andere titels blijven stabiel. Aan Franstalige zijde zijn de verschillen groter: La DH maakt een duik van -7,13%, l’Echo zakt 3,99%, Le Soir verliest 3,16%, La Libre 2,45%, L’Avenir 2,34% en de groep Sudpresse 1,85%. Als we enkel naar de betaalde verspreiding voor Print kijken, is de daling nog duidelijker in het zuiden (-5,46% vs -1,46%), met een verlies van meer dan 10% voor L’Echo, van 8% voor La DH en 7% voor Le Soir. Sudpresse zakt in dat geval met 5%, La Libre met 4% en L’Avenir verliest ongeveer 3%. Dezelfde vaststelling geldt ook voor de Vlaamse kranten, hoewel de schommelingen daar minder uitgesproken zijn (van -4% voor De Tijd tot -0,4% voor De Standaard).

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - PRINT

JOBS


INTERVIEW

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector

ADVERTORIAL - Onlineprinters, de actieve partner van de eventsector



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier