SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Het gaat niet om de likes, wel om de content, door Danny Devriendt (General Manager UM)

Woensdag 19 Maart 2014


Het gaat niet om de likes, wel om de content, door Danny Devriendt (General Manager UM)
 Naar Austin vliegen is geweldig. Iedereen op het vliegtuig is onderweg naar SxSW (het bekende jaarlijkse muziek- en filmfestival in Texas, nvdr), dus er wordt al snel op los gepraat. Nog voor ik twee dollar kon neertellen voor een lauwe pint op het vliegtuig, geraakte ik al verwikkeld in een verhitte discussie met een jonge bloggende fashionista. Zij was onderweg naar SxSW om “meer likes voor haar Facebook te verzamelen”.

Volgens mij zijn likes zwaar overschat. Likes geven op geen enkele manier uitzicht op betrokkenheid, engagement, een band, een aankoopintentie of een betrouwbaar weerbericht. In mijn wereld zijn likes een hol en nogal overbodige meettool.
De jacht op likes als een snelle maar illusoire impressie van succes, is makkelijk. Maar hoe smeed je online en (jawel) sociale banden die bestand zijn tegen de tand des tijds? Wat kun je als persoon, merk, bedrijf op al je communicatieplatformen bieden zodat het de moeite loont om terug te keren?

Een poging om mijn gejetlagde mogelijkheden samen te vatten:

Wees een visser. Zorg ervoor dat je een vertrouwde schipper bent in de branding van content die relevant is voor je publiek. Geef het content dat in zijn leven past en aansluit bij zijn denkwijze en maatschappelijke gedrag.
Wees een scheepsjongen. Doe het werk voor hen, compileer en filter de eindeloze golven van informatie. Gooi al wat overbodig is driest overboord en concentreer je op de informatie die een verschil kan maken.

Wees een veilige haven van informatie. Help je publiek betekenis te puren uit de vloedgolf van content die het internet vandaag teistert. Presenteer duidelijke onderwerpen, toon de verschillende standpunten en highlight de sleutelinformatie. Construeer een samenhangend verhaal uit de verschillende bronnen.

Wees een kapitein. Als de schepper, hoeder of verdeler van informatie, beslis jij wat in en wat out is. Positioneer je als de Heidi Klum van de content. Het impliceert dat je het contentschip eender welke richting kunt uitsturen door duidelijke keuzes te maken over welke content je vertegenwoordigt – of niet.

Wees een vuurtoren. Laat je licht en wijsheid stralen. Informatie presenteren is niet genoeg, vorm een duidelijke mening. Nuttige zorg verraadt je hand: wat je van iets vindt en waarom. Het biedt uitzicht op een dimensie van digitale en sociale media die vaak vergeten wordt: ze worden verondersteld interactief te zijn. Je eigen visie op een merk op een betrokken, uitnodigende manier uit elkaar zetten leidt vaak tot geweldige gesprekken.

Wees een dolfijn. Formuleer je content op een lichte en leuke manier. Voeg infografieken toe, schilder met woorden en teken een glimlach. Geslaagde content hangt voor de helft af van de context en de stijl. Sardientjes zijn nuttige visjes en bovendien erg lekker, maar dolfijnen doorklieven het water van de oceaan en geraken tot op onze Facebook-pagina’s. Waar ze eindeloos veel likes genereren;-)



ARCHIVE / AGENCIES - MEDIA

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier