SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm
Wat neemt toe en is heel Belgisch? Het tv-verbruik via andere schermen dan televisie. Dat wordt (nog) niet gemeten via de CIM TV-studie, maar wordt op verklaring opgevolgd in het radio-onderzoek. Elk van de drie jaarlijkse golven van de CIM Radiostudie levert dus een cijfer betreffende het tv-verbruik via pc (desk- en laptop), tablet, smartphone, console, enzovoort.

We hebben de kijkgegevens via de verschillende devices samengebracht om een nettoresultaat voor alle schermen op te stellen. Om de ‘uitschuivers’ die zich soms tussen de verschillende golven van de studies voordoen te compenseren, hebben we ook gemiddelden opgemaakt over drie golven. Daarmee kunnen we een regelmatige stijging van de populariteit van het tweede scherm vaststellen: +32% voor de hele periode en +51% als we ‘frequent’ als criterium hanteren (3 keer per week of meer). Interessant gegeven: de proportie van het televisiekijken via ‘andere schermen’ is op een punt na identiek in het noorden en in het zuiden van het land. Deze vaststelling zou moeten leiden tot de uitbreiding van de perimeter van de tv-studie die vandaag beperkt is tot het klassieke scherm dat weliswaar nog steeds het meest maar zeker niet meer alleen gebruikt wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier