SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm
Wat neemt toe en is heel Belgisch? Het tv-verbruik via andere schermen dan televisie. Dat wordt (nog) niet gemeten via de CIM TV-studie, maar wordt op verklaring opgevolgd in het radio-onderzoek. Elk van de drie jaarlijkse golven van de CIM Radiostudie levert dus een cijfer betreffende het tv-verbruik via pc (desk- en laptop), tablet, smartphone, console, enzovoort.

We hebben de kijkgegevens via de verschillende devices samengebracht om een nettoresultaat voor alle schermen op te stellen. Om de ‘uitschuivers’ die zich soms tussen de verschillende golven van de studies voordoen te compenseren, hebben we ook gemiddelden opgemaakt over drie golven. Daarmee kunnen we een regelmatige stijging van de populariteit van het tweede scherm vaststellen: +32% voor de hele periode en +51% als we ‘frequent’ als criterium hanteren (3 keer per week of meer). Interessant gegeven: de proportie van het televisiekijken via ‘andere schermen’ is op een punt na identiek in het noorden en in het zuiden van het land. Deze vaststelling zou moeten leiden tot de uitbreiding van de perimeter van de tv-studie die vandaag beperkt is tot het klassieke scherm dat weliswaar nog steeds het meest maar zeker niet meer alleen gebruikt wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Miguel Aguza (Ikea):

Miguel Aguza (Ikea): "In kwaliteit investeren geeft een audiovisuele productie een andere dimensie"



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier