SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm

Zondag 2 Juli 2017


Seen from Space: de wijd verbreide opmars van het tweede scherm
Wat neemt toe en is heel Belgisch? Het tv-verbruik via andere schermen dan televisie. Dat wordt (nog) niet gemeten via de CIM TV-studie, maar wordt op verklaring opgevolgd in het radio-onderzoek. Elk van de drie jaarlijkse golven van de CIM Radiostudie levert dus een cijfer betreffende het tv-verbruik via pc (desk- en laptop), tablet, smartphone, console, enzovoort.

We hebben de kijkgegevens via de verschillende devices samengebracht om een nettoresultaat voor alle schermen op te stellen. Om de ‘uitschuivers’ die zich soms tussen de verschillende golven van de studies voordoen te compenseren, hebben we ook gemiddelden opgemaakt over drie golven. Daarmee kunnen we een regelmatige stijging van de populariteit van het tweede scherm vaststellen: +32% voor de hele periode en +51% als we ‘frequent’ als criterium hanteren (3 keer per week of meer). Interessant gegeven: de proportie van het televisiekijken via ‘andere schermen’ is op een punt na identiek in het noorden en in het zuiden van het land. Deze vaststelling zou moeten leiden tot de uitbreiding van de perimeter van de tv-studie die vandaag beperkt is tot het klassieke scherm dat weliswaar nog steeds het meest maar zeker niet meer alleen gebruikt wordt.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Erik Kessels (KesselsKramer):

Erik Kessels (KesselsKramer): "Je moet onzekerheid toelaten"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier